Web Analytics
Jump to content

Line 6 POD HD

Hallstein
 Share

Recommended Posts

http://line6.com/podhd/

Line 6 har kommet med en effektprosessor som de har døpt POD HD... kan denne konkurrere med Axe-FX/Eleven Rack med tanke på kvalitet og "feel" på amp-modellene?

Diskuter! :D

Det finnes 3 modeller... HD300, HD400 og HD500...

PRISER:

HD300 - 2990,-

HD400 - 3890,-

HD500 - 4690,-

http://www.intersalg.no/?page=modules%2Fsearch_results&src=POD++HD

hdmodels-feature1.jpg

Det er litt jævlig å si det, men den låter JÆVLIG bra....

Edited by Hallstein

• Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Syns ikke den låt bra på det første klippet. Litt bedre på det andre.

Når det er sagt, ble jeg skuffet over Axe-FX og :lol:

Vel, til langt under halve prisen av AxeFX, så må jeg ærlig innrømme den er verdt det.

500 modellen kan også brukes som midikontroller...

Finner ingen informasjon om cab-modelleringer til pod hd, bare at de skryter av ampene. Er dette som skal være arvtager til x3 på noe vis? Toppmodellen, hd500, virker å være priset rett under x3 live. Blir nesten nødt til å sjekke dette nærmere ut.

Xt'en min begynner å dra på årene nå og ikke fanken om jeg tar noe kvantesteg over til axefx. Så seriøs på gitar er jeg ikke.

Har hatt denne (HD 500) en uke snart nå, og må bare si at jeg er utrolig fornøyd. For å gi litt kontekst, så har jeg liten erfaring med andre tilsvarende produkter, det være seg tidligere Pod-modeller, Eleven rack, eller Axe-fx, ei heller har jeg mye erfaring med de forsterkerne den emulerer.

Poenget for meg er at lyden står seg på egne bein, og det er virkelig gøy å spille med den, særlig med den innebyggete looperen.

Vil gi råd om å glemme default-patchene, og lage egne fra starten av, da dette for mine behov og ører gav mye, mye bedre resultater. Slikt som å bytte mikrofonvalg fra dynamisk til kondenser eller ribbon er forresten veldig lurt å tenke på når man lager patch'er.

Edited by windofpain

Har fulgt hypen om disse i et par måneder nå på TGP. For meg virker det som en latterlig god deal. Effektene er de samme som på M13/M9 visstnok. Bare dette gjør at de er verdt prisen spør du meg. Lydklippene jeg har hørt indikerer at ampsimmene er milevis over XT/X3 i kvalitet. Looper/midikontroller/ampsimuleringer/effekter/backupløsning/audio interface ++... latterlig mye for pengene.

Selv om jeg har en Axe FX Ultra så tror jeg at denne blir en perfekt backupløsning for meg.

Tror den blir god venn med min kommende AC30 også. Kommer nok til å bestille en ikveld :)