Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steve Vai's Gitarrigg


Gnome

Anbefalte innlegg

Ok, dette er dealen med hans egentlige rigg. Leste dette på et annet forum om en person med VIP BS-pass som hadde tatt et par skritt inn i riggen til Vai, og funnet ut følgende:

Bak alt rotet, sitter to Bogner XTC's godt gjemt. En av dem er koblet til en Lineout-box, inn i racket og ut til Legacy'ene som brukes som Poweramp og så ut. Det tørre signalet fra Bogneren kjøres inn i to godt gjemte Bogner 1x12-kasser under tromme-liften.

Så, det er bogner-lyd han spiller med, ikke så mye annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også VIP BS-pass, og jeg så at han spilte på to Dynacord amper, godt gjemt bak alt rotet. En av de var koblet til...

Vet ikke hvor du har lest det, hvem denne personen er, eller når denne personen skal ha foretatt denne sjekken.

VIP BS-pass tilhører noe så sjeldent som uhyre sjeldent. Nesten så sjeldent at det kanskje ikke eksisterer. Regner med at denne personen fortsatt har dette passet, og på en eller annen måte har alibi for sin historie.

Langt fra ukjent at Vai i lengre tid har brukt XTC amper. Derfor er tidspunktet for observasjonen også av høy interesse. Sier ikke at det ikke er sant, men jeg forventer mer informasjon før jeg kjøper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han bruker Bogner er jo ikke ukjent. Dette så jeg senest på et "for the love of god" klipp fra Fire Garden turneen i dag morges. Det står to bittesmå Bogner kab'er/comboer? rett bak han på opptaket, såvidt man kan tyde skriften....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere har lest på Carvin/Jemsite/Vai forumet så kommer disse tåpelige tinga opp en gang i blandt.

"...Jeg vet om en kompis av en fetter som snakka med halvbroren til en gitartech som kjente Thomas Nordegg som sa at Vai egentlig hadde en hemmelig dverg i en 2x12 Bogner kasse som satt å lagde lyden til Vai..."

Gå å hør på en Legacy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe .. det er vel ikke noen som fikk panikk fordi de nettopp har gått til innkjøp av en legacy?

Som jeg har sagt mange ganger så rimer det i mine ører , for den legacyen jeg prøvde låt så tynt og nesten metal-zone´ete at jeg ikke har noe tro på at den ampen var lydkilden på Alive in Ultraworld ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils, ærlig talt, Legacyen låter kanskje ikke perfekt i dine ører, men den låter ihvertfall ikke tynt! Tynt må være den mest ukorrekte beskrivelsen av lyden som det går ann å få. Mulig det var noe feil med den ampen du prøvde..ikke vet jeg..

Av de lydeksemplene jeg har hørt på Bogner sin hjemmeside, vil jeg si at XTCen faktisk låter tynnere ..men misforstå ikke..jeg hadde dumpa Legacyen og kjøpt Bogner any time om jeg hadde hatt penga til en. Og Alive IN An Ultra World..Bogner er det ihvertfall ikke..så da må det være en superhemlig amp han har gjemt uunder et teppe som ingen vet hva er for noe..

Panikk? Neida. Carvinen er langt fra perfekt, men til min lommebok er pris/ytelse helt perfekt..

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vai har vell eid (og brukt live/på plate):

Soldano(SLO?)

Carvin (tror han faktisk en gang i tiden også brukte en X-100, sikkert tidlig i karieren sin...og seff Legacy'en da )

Marshall (Lee Jackson modda 800 maybe? fra midt til slutten av 80tallet)

Egnater (TOL100 )

Bogner (høres riktig ut, han har jo brukt bogner før)

og mye mixing av amper seff... hehe.

så joa, man skal vell kunne komme i nærheten av lyden hannes med de ampene :P

(må vel ikke glemme den modda DS-1..heh)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dette er dealen med hans egentlige rigg. Leste dette på et annet forum om en person med VIP BS-pass som hadde tatt et par skritt inn i riggen til Vai, og funnet ut følgende:

Bak alt rotet, sitter to Bogner XTC's godt gjemt. En av dem er koblet til en Lineout-box, inn i racket og ut til Legacy'ene som brukes som Poweramp og så ut. Det tørre signalet fra Bogneren kjøres inn i to godt gjemte Bogner 1x12-kasser under tromme-liften.

Så, det er bogner-lyd han spiller med, ikke så mye annet...

VIP BullShit-pass? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.