Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Humbuckers vs. Single coils


ErlendB

  

51 stemmer

  1. 1. Hvem mikkrofon liker du best?

    • Humbucker
      36
    • Singlecoil
      15
  2. 2. Hvorfor?

    • Fordi de er best
      22
    • Fordi det andre alternativet ikke var noe for meg
      17


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Takk for at du fulgte opp, Metalbrain. Da overfører jeg beløpet for innlegget som avtalt. Oops- trodde dette var PM??

Hahaha! Nå lo jeg godt!

Selv har jeg valgt å stemme humbucker, av den enkle grunn at det er som passer min spillestil best. Har også tatt opp et par-tre låter med Stratocasteren (som jeg ikke har gitt ut enda), og jeg liker virkelig den skitne lyden den har å by på. Merkelig at en strat kan være så skitten på vreng, og samtidig så ren på clean ( :D ) samtidig.

Hadde jeg havna på en øde øy med en pickup (som helst sitter i en gitar), hadde jeg valgt humbuckeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Fender best - Tele og Strat og derav singelcoils i kombinasjon med 25,5" mensur.

What he said.

Må nesten legge til en av grunnene jeg er glad i Straten (og spiller mye på Strat) er lydene Steve Gaines får ut av den type gitar (ref. 'I Know A Little' - Lynyrd Skynyrd fra albumet Street Survivors).

Misforstå meg rett, humbuckere er gode greier det og jeg tror neste gitar enten kommer til å ha 'buckere, mini-'buckere eller P90. - Ja. Vi prater om Les Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er umulig å svare på, for min del iallefall...

Hver til sitt bruk. Singlecoils kan være veldig artikulerte, og er veldig brighte. Passer veldig bra til cleans, blues, osv.

Mens humbuckers er ett must om man skal spille metal, rock e.l.

Digger både humbuckere og singlecoils :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbuckers. Mindre støy og høyere output. Synes faktisk at å spille clean med halsbucker er "reinere" enn med singlecoil i samme posisjon.

Det skal nevnes at jeg har en gitar med hver så jeg ser helt klart at singlecoil også har sin lyd som passer til sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Single coils, siden jeg spiller for det meste clean eller med moderat overdrive og ørene mine har etter hvert vent seg til de frekvensene. Jeg liker det andre får til med Les Pauls og andre bøkkergitarer, men de passer ikke for meg.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.