Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Æ bli så lei!


Byljer

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1) Enkelte leverandører fra kina tar mindre betalt hvis du har Fender eller Gibson logo på gitarene du bestiller. Derfor er det slik

2) Vill si at når de selger en gibson for 3-5 lapper er det ikke noen vits i å si at det er en kopi.

1) Det vet jeg ikke så mye om siden jeg aldri har bestilt fake gitar fra Kina, og heller aldri har tenkt å gjøre det. Poenget mitt er at jeg, tro det eller ei, blir lei av folk som selger slikt piss åpenlyst. Annonsen er forøvrig fjernet fra Finn.

2) Vel, er du 11 år, uten peiling og skal ha din første gitar kan det jo hende at du tror du gjør et røverkjøp av dimensjoner. Folk har blitt lurt før, og folk vil bli lurt igjen. Derfor mener jeg at det er uærlig å selge fake Kina Gibson med logo på gitar og kasse på bildene selv om det ikke står Gibson i annonsen.

Uansett, ulovlig er det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom en frekkas hit på GN her om dagen for å selge sin kinesiske JEM. Helt merkelig at folk ikke fatter at disse kopiene må lukes ut av markedet, ikke spres enda mer enn de allerede er.

Kunne ikke vært mer enig! Få bort svineriet! Så lenge de bruker Gibsonlogoen, JEM eller andre kjente merker, på headstocken for å selge, er de "way out of line". Jeg har selv en Edwards Les Paul, som er en knall kopi av Gibson lagd av ESP, men de bruker Edwards på headstocken og eksporterer ikke gitarene ut fra Japan (de blir solgt av japanske forhandlere via ebay, som er lovlig), og da blir saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Det vet jeg ikke så mye om siden jeg aldri har bestilt fake gitar fra Kina, og heller aldri har tenkt å gjøre det. Poenget mitt er at jeg, tro det eller ei, blir lei av folk som selger slikt piss åpenlyst. Annonsen er forøvrig fjernet fra Finn.

2) Vel, er du 11 år, uten peiling og skal ha din første gitar kan det jo hende at du tror du gjør et røverkjøp av dimensjoner. Folk har blitt lurt før, og folk vil bli lurt igjen. Derfor mener jeg at det er uærlig å selge fake Kina Gibson med logo på gitar og kasse på bildene selv om det ikke står Gibson i annonsen.

Uansett, ulovlig er det også!

Kanskje en idè å passe seg litt med hva man sier? har bestillt litt fra kina, og har igjenn en gitar jeg ikke har solgt, fordi den faktisk er god. Har bytta ut Humbuckerene, og nuten i den, men ellers er det faktisk en god gitar.

Kina har alle delene, og samme materialer som andre merker bruker. Tenk på Apple for eksempel? de tegner og designer produktene sine i california, men de blir laget i kina. Hvis du ber kineserene om å lage en god gitar, og å samtidig være oppmerksom på ditt og datt, så får du ikke "Bare noe drit" fordi "Bare noe drit" er et ressultat av masseproduksjon, ikke mangelen på kunskaper eller deler/materialer

Er egentlig helt enig med deg på punkt nummer 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en idè å passe seg litt med hva man sier? har bestillt litt fra kina, og har igjenn en gitar jeg ikke har solgt, fordi den faktisk er god. Har bytta ut Humbuckerene, og nuten i den, men ellers er det faktisk en god gitar.

Kina har alle delene, og samme materialer som andre merker bruker. Tenk på Apple for eksempel? de tegner og designer produktene sine i california, men de blir laget i kina. Hvis du ber kineserene om å lage en god gitar, og å samtidig være oppmerksom på ditt og datt, så får du ikke "Bare noe drit" fordi "Bare noe drit" er et ressultat av masseproduksjon, ikke mangelen på kunskaper eller deler/materialer

Er egentlig helt enig med deg på punkt nummer 2.

"Kanskje en idè å passe seg litt med hva man sier?" Nei, kan egentlig ikke si meg enig i det. Det jeg snakker om er at Kina fake bruker Gibson og andre kjente merkenavn for bevisst å lure folk uten peil, og det er faktisk en ulovlig vare å importere. Jeg har ikke noe imot varer som produseres i Kina, men jeg har imot varer som bruker kjente merkenavn. Når jeg sier "bare noe dritt" så henviser jeg på akkurat det- bruken av merkenavn. Mulig at gitarene du har vært borti er sånn noenlunde bra, men står det Gibson på headstocken så forventer jeg Gibsonkvalitet. Det har de hverken på treverk, hardware, pups, elektronikk, lakk, byggekvalitet, limkvalitet etc. Det er ikke bare den billige arbeidskraften i Kina som gjør at gitarene er billig. Sluttproduktet teller nok vel så mye. Om det står at en Kina fake bruker Mahogny kropp, tror du på det? Hva med gripebrett. Brazilian Rosewood?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kanskje en idè å passe seg litt med hva man sier?" Nei, kan egentlig ikke si meg enig i det. Det jeg snakker om er at Kina fake bruker Gibson og andre kjente merkenavn for bevisst å lure folk uten peil, og det er faktisk en ulovlig vare å importere. Jeg har ikke noe imot varer som produseres i Kina, men jeg har imot varer som bruker kjente merkenavn. Når jeg sier "bare noe dritt" så henviser jeg på akkurat det- bruken av merkenavn. Mulig at gitarene du har vært borti er sånn noenlunde bra, men står det Gibson på headstocken så forventer jeg Gibsonkvalitet. Det har de hverken på treverk, hardware, pups, elektronikk, lakk, byggekvalitet, limkvalitet etc. Det er ikke bare den billige arbeidskraften i Kina som gjør at gitarene er billig. Sluttproduktet teller nok vel så mye. Om det står at en Kina fake bruker Mahogny kropp, tror du på det? Hva med gripebrett. Brazilian Rosewood?

Tror kanskje du skal passe deg for å bevege deg innenfor et område du ikke eier en millimeter av erfaring i.. Hvorfor skal ikke Kina ha mahogny? De har da mahogny som bare det, og de tar ikke i nerheten så mye penger for det, som andre plasser. Norge har jo instillingen "Å, noe som ikke er like lett å få tak i som bjørk, ja fa blir det 120% moms"

Enig med deg på det med å lure folk, men ikke kall kinagitarer "Noe piss" fordi det ikke blinker U.S.A, Japan, cannada eller lignende. MYE av produksjonen av deler (Broer, stemmeskruer etc) blir laget i kina. Det er veldig få gitarfabrikker som har en jærnsmeltefabrikk i seg. Bedrifter løser slike problemer ved å anskaffe seg en fabrikk i kina, som kan gjøre slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle hatt et fond som kjøpte og brant slike fake gitarer :P eller enda bedre; ninjas som gjorde dette gratis :ninja:

Men IMO så lager Kina mye bra, det er bare slik at det desverre lages mye dritt der også... sånn som resten av verden også forsåvidt :lol:

Godt eksempel, takker :lol:

Nå skal jeg ikke si ting altfor sikkert, men som jeg veit produseres firsprice produkter i norge (?) Og om de ikke gjør det, er ikke det viktig, se heller for deg en annen billigmat produsent i norge. Firstprice har en lei tendens til å smake drit, i allefall mere drit en de større og dyrere merkene.

Brunost produseres også i norge, og koster ganske masse penger. personlig, digger jeg brunost (Om du ikke gjør det, ikke heng deg op i det heller, ta en anna fin ting i norge, som fenalår, fårikål osv.)

BEGGE disse er fra Verdens-rikeste-land, dvs, verdens rikeste land produserer også ting som er dritt, akuratt som kina, mye bra, mye drit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt eksempel, takker :lol:

Nå skal jeg ikke si ting altfor sikkert, men som jeg veit produseres firsprice produkter i norge (?) Og om de ikke gjør det, er ikke det viktig, se heller for deg en annen billigmat produsent i norge. Firstprice har en lei tendens til å smake drit, i allefall mere drit en de større og dyrere merkene.

Brunost produseres også i norge, og koster ganske masse penger. personlig, digger jeg brunost (Om du ikke gjør det, ikke heng deg op i det heller, ta en anna fin ting i norge, som fenalår, fårikål osv.)

BEGGE disse er fra Verdens-rikeste-land, dvs, verdens rikeste land produserer også ting som er dritt, akuratt som kina, mye bra, mye drit.

Heisann. First Price produseres, tro det eller ei, hos merkeleverandørene. First Price ost er f.eks produsert hos Synnøve Finden, First Price Lasagne hos Findus, First Price baguetter hos Hatting i Danmark, osv...Dette gjelder også Euroshopper, Coop Xtra, osv...Ikke at det er viktig informasjon, men da ble du i alle fall klokere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.