Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Mayones Setius Pro 6


Hallstein

Anbefalte innlegg

Trond fra Powerguitar kom innom med min lenge lengtede Mayones idag.

Har spilt på den i en liten time nå, og jeg må ærlig talt si, jeg klarer nesten ikke legge den fra meg.

La det være sagt, jeg har spilt på mange gitarer, og alle de andre gitarene mine er nå DRITT. Denne gitaren er satt opp av en MEGET dyktig person, det skal være sikkert. Den var 100% Perfekt oppsatt, ferdig fra fabrikk.

Jeg plugga den inn i ceriatone plexien min først, og ble møtt av en FET, rund gitartone, med MASSE trøkk og sustain (Mer sustain enn v-gitaren min med fast stol).

Finishen er også veldig spesiell. Den er blackburst, på en NYDELIG bookmatched maple top. Ingen av bildene som er vedlagt yter finishen noe rettferdighet. Den er så mange nyanser man ikke kan sette fingeren på om man ikke har den i hendene selv. Den har pen hvit binding rundt toppen, og en lakkert bakside med deksler over koblingene og tremolofjærene av treverk, og ikke plast, som de er på så mange andre gitarer. Det tar seg virkelig godt ut!

post-6361-019150300 1286711544_thumb.jpgpost-6361-088313700 1286711548_thumb.jpgpost-6361-037026900 1286711553_thumb.jpgpost-6361-065349400 1286712111_thumb.jpgpost-6361-006071400 1286712116_thumb.jpg

Halsen er helt mesterlig produsert, og er en 5-lags hals, med en veldig spesiell matt finish, den kjennes ikke ut som noe annet jeg har kjent noen gang. Om jeg blir veldig svett på hendene, tviler jeg på at dette blir noe problem med denne halsen, da den "sticker" veldig lite til hendene. Oppå halsen ligger det ibenholt (ebony) med off-center dots, som matcher fargen på kroppen helt mesterlig!

Actionen er utrolig lav, og den er en drøm å spille på! Spillehastigheten min, og presisjonen gikk merkbart opp litt på denne gitaren, i forhold til Schecteren min, som har ganske høy action.

Og det er så godt som ingenting strengeklirr.

Det er også piezosystem på denne gitaren, og det er grunnen til at det er 2 batteriluker på den.

Det er to mono-outputs, der den ene outputen vil gi piezosignal hele tiden, og den andre vil gi magnetisk signal, med mulighet for innblending av piezo (miniswitch & den tredje potten)

Mye casecandy var det også!

Det var med T-skjorte, Reim med straplocks, pusseklut og rensemiddel for de lakkerte delene på gitaraen, og en gitarkabel av meget høy kvalitet (se bilder)

post-6361-091773800 1286711558_thumb.jpgpost-6361-026957300 1286711561_thumb.jpg

For alle dere som er intressert i pris, så må dere ta kontakt med Trond for spesifikk pris, da prisen kan variere utifra hvilke specs du vil ha på gitaren.

Fast stol er ganske mye billigere enn floyd rose f.eks...

Piezo kosta også litt ekstra, men jeg kan avsløre at gitaren er billigere enn de fleste high-end gitarer som denne gitaren kan sammenliknes med ;)

Om du skal investere 13-25000 i gitar, kjøp Mayones!

post-6361-005817800 1286711557_thumb.jpgpost-6361-006071400 1286712116_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo satt standarden selv

hehe

Når jeg likevel skulle kjøre 235km fra Kristiansund til Skatval (hadde noen Diamond amper mellomlagret på hytta :) ), så var det greit å kjøre en halvtimes tid til nordover :)

Så standarden er vel at om du bestiller en Mayones, i perioden den kommer til Norge er innen en halvtimes radius fra hvor jeg er så kan jeg bringe på døra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.