Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa/Boogie


Rikjense

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jepp.

Må si at det er noen skyhøye priser på nye Mesa forsterkere, særlig Mark serien. Ser en forhandler som selger en Mark V COMBO for 28,500,- Det er jo helt ninja

Ganske sykt. I US får du tilnærmet ubrukt Mark V for 12 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt rundt på YouTube etter klipp av diverse forsterkere, og jeg har endt opp med at jeg mest sannsynslig blir å kjøpe en Mark IV. Som du sier, så dukker de opp på bruktmarkedet, og det ligger flere på eBay. Er nok der jeg blir å kjøpe i fra. Får liksom en IV til 6k inkl frakt :D

Kommer til å lage en utstyr tråd når jeg har fått en i hus :) Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt rundt på YouTube etter klipp av diverse forsterkere, og jeg har endt opp med at jeg mest sannsynslig blir å kjøpe en Mark IV. Som du sier, så dukker de opp på bruktmarkedet, og det ligger flere på eBay. Er nok der jeg blir å kjøpe i fra. Får liksom en IV til 6k inkl frakt :D

Kommer til å lage en utstyr tråd når jeg har fått en i hus :) Takk for all hjelp

eeeh, Mark 4 til 6k inkludert frakt?...

Nå tror jeg du tuller litt her.

Husk at du må regne med moms da, på 25%, og så må du garantert kjøpe strømomformer om du kjøper en fra USA

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tuller ikke, det ligger en Mark IV på ebay til 940 dollar, som med dagens kurser er 5400 elns, så pluss frakt. men du har rett, med moms blir det litt mer.

EDIT: Den var på bud, så nå har den gått opp til litt over 1000 dollar

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mark IV er en feit forsterker, men Mesa generelt, og Mark IV spesielt, krever at du er glad i å skru på knotter. Hadde en Tremoverb tidligere; låt kuler og krutt når en først hadde skrudd seg frem til godlyden, men det krevde en del prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke slakt meg hvis jeg tar feil, men har ikke mange Mesa-forsterkere en switch som gjør at man kan bruke ampen på 220V?

Dvs at man ikke trenger omformer..? Eller er det noe helt annet det er snakk om?

Uansett.. Sjekk pris på ALT du trenger ink frakt før du bestemmer deg. 2000kr er kanskje ikke verdt å spare mtp sjansen man tar ved å bestille en rørforsterker fra statene :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.