Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mesa/Boogie


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenker på å kjøpe ny forsterker. Jeg blir da å kjøpe brukt, for jeg har ikke akkurat penger til noe helt nytt.

Har sett på flere forsterkere, bla. ENGL, Line6, Marshall, og Mesa. Egentlig, har jeg alltid hatt lyst til å eie en Mesa/Boogie på grunn av at John Petrucci bruker det :P

Så jeg lurer på, har noen erfaring med Mesa/Boogie? Jeg spiller for det meste Metal, så en god overdrive må jeg ha, men bruker mye clean også.

Hvis du har lyst til å selge en forsterker til meg, send PM :)

-Rikart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ingen som har hørt om dett emerket engang.. :P

Det spørs veldig hvilken "Mesa Boogie" dwet er snakk om vettu. De har mange amper, og alle låter forskjellig fra hverandre.

Har spilt amper fra Mesa, Marshall og ENGL. Har alltid kost meg.. SYkt rå lyd, men alle disse er forskjellige og har sine egne sjarm.. Så du må prøve å finne ut hva DU selv er ute etter.

Ingen av disse er feil til metal imo, men igjen.. Metal er så mangt.

Jeg spiller for tiden på Marshall JVM. En helt sinnsykt allsidig, tight og rå forsterker. Kommer nok til å holde på denne en stund..

Kan du liste opp et par andre band/album som du liker veldig godt? Og muligens sånn ca budsjett? Så blir det lettere å anbefale noe spesifikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ;)

Jeg liker Dream Theater veldig godt, særlig lydmessig. Favorittlyden er vel Crunchen på "Constant Motion" og 3:57-lyden på "The count of Tuscany"

Liker også Chris Broderick fra Megadeth, som med Megadeth spiller på en marshall, men solo så går det i engl

Hører også mye på Maiden.

Det er liksom dette det går mest i. Budsjett? Kan kanskje klare å få det opp til 15.000,- hvis jeg får solgt det utstyret jeg har nå, noe som jeg tror jeg klarer.

Da jeg var i Helsinki tidligere i år, så prøvde jeg en Mark V Combo, daaaaaamn for en lyd det var av den! Prøvde også en Rectifier (klarer ikke å huske hvilken) combo. Samme der, jævlig nice lyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor lurt det er å bestille slike ting fra utlandet mtp vekt og sikkerheten til forsterkeren.

Men Mark IV dukker ofte opp på bruktmarkedet. Sjekk ut finn.no og http://musikkweb.no/marked gjevnlig.. Tok emg 2 uker før jeg fant det jeg skulle ha ^^

Høres ut som du er ute etter noe mer "klassisk" og ikke altfor moderne.

Sjekk ut Marshall JVM i tillegg til Mark IV. Skal du bruke ampen hjemme. på øving i band, live og sånn så må du også ta det i betrakning for hvilken amp som passer deg best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jepp det skal jeg gjøre :D

Og takk for at du viste meg musikkweb, der har jeg aldri vært før, har barea brukt finn :) Ser det ligger en MK IV der til 11k. Det er jo ikke så veldig ille.

Kom bare med flere tips til amp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker også Chris Broderick fra Megadeth, som med Megadeth spiller på en marshall, men solo så går det i engl

Broderick spiller på Axe FX Ultra, Engl blir bare brukt som slave.

Mesa Boogie er forsåvidt så mangt.

Har hatt MK IV,Dual Rectifier, DC10, Studio 22, Triaxis, Studio preamp, V-Twin, 2:90 og prøvd de fleste modellene deres.

MB lager egentlig en modell for de fleste typer gitarlyd, men de fleste har denne "Boogie-signaturen"

Liker du den, handler det mest om å finne hvilken modell du liker best.

Når det gjelder metal bør du sjekke ut Rectifier og mark serien, disse låter ganske så forskjellig.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, mark og rectifier er ganske forskjellige. Rectifier har jeg inntrykk av er en metalamp som blir brukt mye til nedstemte gitarer( meg sjøl blant annet som bruker dual rectifier) mens mark er mer typisk old school. har ikke prøvd mark faktisk, så kan hende uttalelsen min er på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomsti sier fornuftige ting!

Hadde en Mark iii før, og det er en traust og god amp, god clean, og klassisk Mesa-lead, ikke av den aller råeste sorten. Mark V er kanskje noe hvassere.

Dual Rectifier tar deg inn i metall-land så du knapt kommer ut igjen!

Noen har kanskje lagt merke til at jeg nylig har fått meg en Dual Rectifier Roadster som nesten er ubeskrivelig, clean som Fender, og high-gain i tonnevis, og alt i mellom på de 4 kanalene.. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har kanskje lagt merke til at jeg nylig har fått meg en Dual Rectifier Roadster som nesten er ubeskrivelig, clean som Fender, og high-gain i tonnevis, og alt i mellom på de 4 kanalene.. Anbefales!

Hva ga du for den da? Jeg tror faktisk at jeg klarer å få budsjettet opp til 20k nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12k er en fin og vanlig pris for en Dual Rectifiler. Ikke forhaste deg og kjøp en dyr en. Heller ha littt tålmodighet og spar litt penger :)

Angående kabinett så kjøpte jeg mitt Framus 2x12 V30 kabb for latterlige 2000kr her på forumet. Jeg merker personlig ikke noen forskjell som er verdt å merke mellom det VS andre svindyre merker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.