Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fleabass Touring Bass: "Sunny Bass"


Axxis

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har lenge ønsket å prøve en Fleabass og evt. kjøpe en.

Vel, som flere av dere har skjønt er det ganske vanskelig å få tak i en her i Norge (ingen som selger(?))

Jeg prøvde å finne forhandlere i skandinavia, men det fant jeg ikke. Så kom ideen om å kjøpe fra England, men da blir moms og frakt dyrt, og da droppet jeg hele prosjektet.

Vel igår var jeg i Beograd, Serbia og dro innom en større gitarbutikk, da jeg så Fleabass henge på veggen. Det var en sort, en blå og en oransj. jeg så prisen som var 3600kr, og måtte bare prøve den.

Spilte på en 100w ampeg, og ble meget overrasket over hva denne billige bassen gav. Veldig klar og ren tone, samt veldig rå tone ved hard spilling.

Jeg ble forelsket, og måtte kjøpe den.

Følger med gigbag, og jeg pakket den inn i orginale pappeksen (slik den blir sendt fra USA), og lagde et lite håndtak for lett transport.

Leverte den som spesialbagasje på flyplassen og alt gikk smud, (bortsett fra at jeg trodde de hadde rotet bort bassen på Gardermoen, da den kom 30min etter at båndet hadde stoppet kl. 1 om natta).

Så til bassen.

Fargen på bassen er veldig fresh, og ser ut som veldig god lakk.

Plekterbrettet er bare limt på, men sitter greit (lime hvis det faller av, evt. droppe den og ha ren oransj farge).

Halsen er fin uten noen skader, og er veldig lettspillt. Minner veldig om jazzbass halsen i bredden. 20 bånd. Rosetre.

Hodet har en matchende farge med "FLEABASS" skrevet på, samt et tegnet rundt ansikt, og tennene til flea :P .

Humbuckeren så veldig plastik ut, men lyden er veldig god, som sagt.

Broen er justerbar og har string trough body.

Byggekvaliteten er faktisk veldig bra, selvom jeg har hørt mange klager. Jeg ser ingen feil der.

Her er noen bilder:

img5140s.jpg

34013261.png

img5144v.jpg

Konklusjon:

En veldig fin bass for pengene, og en utrolig lyd.

Angrer ikke ett sekund på at jeg kjøpte den.

Litt lengere enn musicman stingray.

Er det noen flere i Norge som har denne bassen?

har ikke gått så veldig inn i det tekniske, så er det noen spørsmål, så er det bare å spørre.

- Axel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er plekterbrettet limt på? tror kanskje det hadde hindret meg i å kjøpe en, det blir jo mye styr hvis man vill bytte ut noen pickups, eller når man har elektronikk problemer..

Ser ellers ut som en dritkul bass!

Plekterbrettet er limt rett på kroppen, ikke noe i veien for pick-ups eller elektronikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi prater om det samme nå.. Hvis man vill bytte ut pickupen, så må man jo rive av plekterbrettet.

Hmmm. er litt usikker nå. Ser det er mange som bytter til EMG på den, så tror ikke det skal være et stort problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.