Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

problem med dean razorback


v-amper

Anbefalte innlegg

hei. har problemer med min dean razorback v-255. ok, problem er som følger: E strengen er slitt oppe med der du festa strengen. men strengen er på gitaren siden tremoloen låser strengene. må eg da skifte streng? eller kan den bare vær sånn. :) håper dere forstår :)

Endret av v-amper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den sleit der oppe burde du vel ha skifta strenger for lengst uansett?

Hvor lenge har strengene sitti på?

Siden sommeren ca. Skift strenger da, det er ikke verre enn det. En "sleit" streng er ikke noe særlig.

EDIT: han endra topicen - der det sto at han satt på nye i sommer - da jeg sa at han bare burde skifte strenger. Snakk om takknemlighet for hjelp! Makan!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men har null peiling på floyd rose . er det bare å skifte strenger. og stemme den mange ganger`?

Japp. Pass på å bruke ca samme dimensjoner/tykkelse som de gamle. Hvis ikke må du justere floyden etterpå.

Sett på nye strenger og stem den som den skal være, så ser du. Hvos floyden ligger ca parallelt med kroppen så er det ok. Hvis ikke må du stramme/slakke den litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og bytt for all den en og en streng, ikke ta av alle samtidig. Bytt en streng, stem den opp inkludert tøying av streng, bytt neste streng, stem den opp og så videre. Pass også på at du setter på samme strengetykkelse, og også gjerne samme type strenger.

Jobb også gjerne litt mer med innleggene dine. Dette var ikke et veldig godt eksempel på hvordan man presenterer et problem. Vi er flinke med gitarer, men kanskje ikke så gode til å gjette, selv om vi mer enn gjerne gjør det også, tydeligvis.

Forøvrig er det for meg totalt uforståelig hvordan en streng kan ryke mellom strengelåsen og strengeskruen når strengelåsen er aktiv, men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.