Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalt type pedaler til mitt bruk ...


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg trenger innspill til oppsett av effektbrettet mitt. Jeg tenker primært ikke på pedaler for å farge lyden men pedaler for å kontrollere lyd som vulum / boost, bypass etc.

Pedalene jeg har i dag er:

- Boss Tuner (TU-2)

- T-Rex Mudhoney

- T-Rex Reptile

- Keeley Compressor (på vei)

- Boss HM2 (Heavy Metal 2)

- Pedal til forsterkeren for å slå av / på reverb / vibrator

Jeg spiller på en Telecaster og en Martin akustisk gitar (med piezo). Forsterkeren er en Fender Vibrolux. Jeg veksler mellom gitarene avhengig av låten vi spiller. Den akustiske kjøres rett i PA.

Jeg ønsker et oppsett der jeg kan få til følgende:

- Bruke Boss Tuner på begge gitarene

- Switche mellom gitarene slik at når den ene er på så er den andre av (mao. ingen fare for at jeg glemmer å kople ut den ene gitaren)

- Volum pedal / "boost switch" slik at jeg kan booste lyden under soloene (Mudhoney har ingen boost knapp som kan brukes med foten)

- Bypass på den akustiske slik at den rutes utenfor de andre effektene

Jeg er er relativt dyktig hobbygitarist men har brukt litt for lite av min tid på effekter og oppsett så jeg håper noen kan hjelpe meg med tips til hva jeg trenger av kabler / bokser for å få til et slik oppsett. Jeg er tilhenger av kvalitet så tips meg gjerne også og gode alternativer. Om to uker skal jeg til USA og ser for meg å kjøpe utstyret der.

Takk!

Mvh.

Sander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En A/B switch boks som du setter først i kjeden din vil switche mellom gitarene og la deg bruke tuneren på begge, men bare en om gangen. Vet at f.eks Godlyd selger slike, i god kvalitet!

En clean-boost pedal trenger du nok også! Og tilfeldigvis selger jeg 2 stk som du kan bruke...

Hvordan du skal rute den akustiske rundt effektene dine ser jeg ikke helt for meg akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar. Jeg har prøvd å svare to ganger tisligere med tydeligvis uten hell.

Jeg tror jeg satser på to tunere da, får se om jeg får tak i noe rimelig.

Hvis du kjøper en A/B switch som du har etter effektene, men før tuner bil dette fungere som du vil.

Edit: Det vil si at elgitaren går først inn i alle effektene, så inn i A/B, så tuner.

For kassegitar vil det da bli A/B og så tuner.

Endret av StianJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.