Web Analytics
Jump to content

Ny-gitar-dag! Gibson Custom ES 335

Captain Koala
 Share

Recommended Posts

Har vært på tur i Los Angeles - Norge er forresten iskaldt - og dro med meg en Gibson Custom ES 335 over dammen.

Synes det er alt for få 335-er generelt i musikkmiljøet, og det har liksom alltid vært en liten drøm for meg å få meg en. Prøvde sinnsykt mange av dem på Guitar Center, blant annet en fra 80-tallet som definitivt låt fint, men ingen av de hadde den følelsen eller lyden jeg ville ha. Jeg spaserte inn på «Sam Ash» over gata litt senere på kvelden. Ble møtt av Mitch Weissman, som er en sinnsykt kul fyr, og han hjalp meg å finne en fin gitar. Flunka ny, men den var akkurat sånn jeg ville ha!

Mitch Weissman er forresten en utrolig hyggelig fyr. Fant ut at han er en tidligere Broadway musikalstjerne

, som Paul McCartney i Beatlemania, og at han også har vært låtskriver for Kiss. Stikk innom på Sam Ash hvis du noen gang er i LA!

gibson-custom.jpg

Finishen er i birds eye maple. Gitaren låter helt fantastisk!

Andre gitarting som skjedde i LA:

jeg var på The Baked Potato, der jeg spiste bakt potet og så Michael Landau spille! Sinnsykt gøy å se og møte fyren. Fikk også autografen til Tal Wilkenfeld, som plutselig satte seg rett ved oss i salen.

Edited by Trickster

• Replies 46
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Grattis med ny, kul gitar! ES-335 står også på lista mi over "skal ha" før eller senere.

Takker! Absolutt verdt å ha i samlingen :)

Deilig! Kvar gong eg har femsifra beløp på konto leitar eg på ebay etter den perfekte 335. Ein vakker dag... Kva måtte du ut med?

3000 dollar, eller cirka 17400 kroner, som er ganske langt under norsk pris. Fornøyd!