Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

220 eller 240 volt?


Arachno

Anbefalte innlegg

Det har jo ikke jeg greie på, og har heller ikke sagt at det er grunnen, som du så grundig påpeker. :)

Mitt innlegg med dårlige referanser var mest ment som en kommentar til spenningsforskjeller i det norske strømnettet. Kanskje offtopic, men det var godt ment.

Men sett i lys av din stålkontroll på typen forsterkere, en skikkelig ressurs for furumet som du er, så kanskje du da sitter med løsningen, eller er det hemmelig? Det er jo trolig en logisk forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et langt større, og mer intersant spørsmål er hvorfor er denne switchen der i det hele tatt..(?) virket i mitt hode som helt snurrete å ha en switch når diffen er 10%.

Noen som vet..?

Ps: Arachno, sorry men rakk ikke svare deg på PM, da jeg er på reisefot. Siitter på et røtent hotel i tyskland, ser dårlig tysk porr og drikker enda dårligere vin fra en totalt utplyndra minibar.. Schkål....

Sånn å forstå, ja. Ikke meninga å mase FOR mye, altså. Var bare et par spørsmål som dukket opp i hodet mitt her.. Jeg er jo som kjent nærmest tilbakestående når det gjelder elektronikk, så jeg tenkte at jeg måtte høre med Neros. Ha en fin tur, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bare et lite spørsmål.. Er det ikke på en måte tryggere å ha for lite spenning enn for mye?

Ja, dvs at det er tryggere å stille ampen på 240v og få 230v fra veggen enn å stille ampen på 220v når den får 230v spenning.

Ampen er da innstilt på å få 240v, også får den "bare" 230.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.