Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitalt piano


Tinuviel

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg skal kjøpe mitt første digital piano. Har litt erfaring med tangentinstrumenter fra før, men vil si jeg er nybegynner. Vil ha et ordentlig piano som jeg kan ha en liten stund, før jeg må oppgradere.Veldig viktig at pianoet har 88 tangenter og helst god lyd. Er ikke en veldig rik ungdom så max pris ligger rundt 7000 kr.

Har kikket litt rundt på forskjellige internett sider og fant noen som jeg likte:

- Casio PX-130

- Yamaha P-85 / Yamaha P-95

er disse gode for nybegynnere? Kom gjerne med andre forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yamaha er etter det jeg også har fått med meg, veldig bra digitale pianoer. Casio har en litt sånn leketøysklang i mine ører, men det er mulig de også lager bra saker. En ting du må tenke på er om du skal ha vektede tangenter eller ikke, men det vet vel du sikkert mer om enn meg. Ut ifra de du linker til, er det også det du vil ha. Innebygde høyttalere eller ikke? Sjekk brukt. Det finnes helt sikkert noe kurant i din prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp en venn av meg å kjøpe piano, og vi endte opp med Yamaha DGX-630. De innebygde høyttalerne fungerer greit til sitt bruk, men et par gode hodetelefoner er greit å ha hvis du skal øve for deg selv. Lyden blir MYE bedre.

88 tangenter, minner ganske mye om et vanlig piano. Synes det var bedre å spille på enn de dyrere modellene fra andre merker. Stort utvalg i lyder og sånt, samt en enkel recording-funksjon. Prisen skal være innenfor dine rammer.

Ligger demonstrasjonsvideoer på youtube...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.