guitarrig Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Hei.Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren.Forsterkeren var innenfor garantitiden.Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10)Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren.Blir gal av å vente.Hvor lang tid bruker slike ting å ta?Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hallstein Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Regner med du har fått låneforsterker i mellomtiden?du har noen rettigheter her vettu, spesielt om det tar så lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guitarrig Skrevet Oktober 4, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Regner med du har fått låneforsterker i mellomtiden? du har noen rettigheter her vettu, spesielt om det tar så lang tid. Har ikke fått det nei. Men gidder ikke låne noe ræl. Har en yamaha 10 watt shait jeg kan bruke, men høres ut som om gamlemor har snekret den av en brødboks... vil ha lyden i vox'en min... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommern Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 Hei. Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren. Forsterkeren var innenfor garantitiden. Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10) Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren. Blir gal av å vente. Hvor lang tid bruker slike ting å ta? Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker. Om jeg var deg, ville jeg utbedt meg en diagnose, samt forventet dato for ferdigstilling inkl. venting på deler, utbedring osv. Forbanna tullball at du skal vente i ukesvis uten å få beskjed om hva som er feil og hva som skjer.... Du behøver ikke bli ufin naturligvis, men det er helt på sin plass å være tydelig på at 5 uker uten noen form for fremdrift ikke er akseptabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
+Troll Skrevet Oktober 4, 2010 Share Skrevet Oktober 4, 2010 (endret) Det er no desverre slik at når du får vite at ting tar 2 uker, så tar det 6-7-8 uker.. Gjelder det meste. Har levert inn myyye elektrisk utstyr til reparasjon, og det samme problemet dukker opp så og si uansett hvor du går. Men som nevnt over, så må du bare klage og forlange en ordentlig status på hva som skjer og kommer til å skje med forsterkeren din EDIT: BTW.. Bare så du vet, så har du reklamasjon på forsterkeren etter at garantien er gått ut. Imo er garanti en "luregrei" mot folk som ikke har hørt så mye om reklamasjonsrett. Dvs at du har garanti som forventet levetid på et elektrisk verktøy. Noe mellom 2-5 år vil jeg tro.. Endret Oktober 4, 2010 av Troll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el_roffo Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Garanti og reklamasjonsrett er to ganske så forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolla Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Har sendt deg en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
+Troll Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Garanti og reklamasjonsrett er to ganske så forskjellige ting.Dekker no forsåvidt de samme tingene som oftest.. Eneste med garanti er at du kan få med et par ekstra goder, som gratis overhalling eller noe lignendes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommern Skrevet Oktober 5, 2010 Share Skrevet Oktober 5, 2010 Garanti og reklamasjonsrett er to ganske så forskjellige ting. Helt uavhengig av såvel garanti som reklamasjon så er det uakseptabelt at man ikke får noen skikkelig tilbakemelding i løpet av 5 uker. Hadde det vært min amp hadde jeg konfrontert dem med nettopp det. Det er faktisk et problem at mange ikke stiller særlige krav til sine leverandører. Greit nok om de har mye å gjøre, men da må de i det minste kunne gi beskjed om at de skal få stilt en diagnose innen en gitt dato, og på den måten legitimere at de gjør så godt de kan. Det å bare la ampen stå, og ikke gi tilbakemeldinger, er rett og slett drita dårlig kundeoppfølging. I siste instans er det oss som kunder som legger føringene for hvor slappe de kan tillate seg å bli, og om man som kunde er tydelig på hva man forventer, så vil det være formålstjenelig for alle, både kunder og leverandører. Be om å få vite hva som skjer når. Og neste gang vet de da at de må gi deg tilbakemelding om de vil beholde deg som kunde.... The wheels go round... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guitarrig Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Kjenner godt til reklamasjonsrett=) jobber selv i elektronikkbransjen.Snakket med forhandleren i dag og de hadde enda ikke sett på forsterkeren. Jeg fikk derimot tilbud om å låne en annen forsterker av samme type.De forklarte at verkstedet de vanligvis bruker holder på å flytte, og at de derfor ikke har fått den reparert. Da jeg spurte om de ikke kunne bruke et annet verksted begynte han å snakke om noe helt annet.Når det kommer til denne forhandleren overrasker ikke denne type "service" meg. Har tidligere vært det og villet kjøpe fender-gitarer til både 16000 og 18000 som jeg har måttet gå en annen plass og kjøpe fordi de sto å snakket dritt om hvor dårlig fender var. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bolla Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 (endret) Hei Problemet med denne ampen har nok ikke vært håndert optimalt i butikken.Nå har vi fått avklart en løsning håper jeg, så regner jeg med at dette ordner seg raskest mulig. Endret Oktober 7, 2010 av Bolla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guitarrig Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Her har importøren gjort en fantastisk service og ryddet opp i saken!Ser frem til å få forsterkeren tilbake=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakk wannaB Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Her har importøren gjort en fantastisk service og ryddet opp i saken! Ser frem til å få forsterkeren tilbake=) Noen på forumet som har trått til, og fått satt hjulene i sving her ? Får følelsen av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guitarrig Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Noen på forumet som har trått til, og fått satt hjulene i sving her ? Får følelsen av det Jepp. Bolla fikset for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zakk wannaB Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Jepp. Bolla fikset for meg Det er jo helt gull !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå