Web Analytics
Jump to content

Forsterker på garantiservice


guitarrig
 Share

Recommended Posts

Hei.

Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren.

Forsterkeren var innenfor garantitiden.

Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10)

Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren.

Blir gal av å vente.

Hvor lang tid bruker slike ting å ta?

Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker.

Link to comment
Share on other sites

Regner med du har fått låneforsterker i mellomtiden?

du har noen rettigheter her vettu, spesielt om det tar så lang tid.

Har ikke fått det nei.

Men gidder ikke låne noe ræl. Har en yamaha 10 watt shait jeg kan bruke, men høres ut som om gamlemor har snekret den av en brødboks... vil ha lyden i vox'en min...:P

6

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren.

Forsterkeren var innenfor garantitiden.

Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10)

Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren.

Blir gal av å vente.

Hvor lang tid bruker slike ting å ta?

Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker.

Om jeg var deg, ville jeg utbedt meg en diagnose, samt forventet dato for ferdigstilling inkl. venting på deler, utbedring osv. Forbanna tullball at du skal vente i ukesvis uten å få beskjed om hva som er feil og hva som skjer.... Du behøver ikke bli ufin naturligvis, men det er helt på sin plass å være tydelig på at 5 uker uten noen form for fremdrift ikke er akseptabelt. B)

Link to comment
Share on other sites

Det er no desverre slik at når du får vite at ting tar 2 uker, så tar det 6-7-8 uker..

Gjelder det meste.

Har levert inn myyye elektrisk utstyr til reparasjon, og det samme problemet dukker opp så og si uansett hvor du går.

Men som nevnt over, så må du bare klage og forlange en ordentlig status på hva som skjer og kommer til å skje med forsterkeren din :)

EDIT: BTW.. Bare så du vet, så har du reklamasjon på forsterkeren etter at garantien er gått ut.

Imo er garanti en "luregrei" mot folk som ikke har hørt så mye om reklamasjonsrett. Dvs at du har garanti som forventet levetid på et elektrisk verktøy. Noe mellom 2-5 år vil jeg tro..

Edited by Troll
Link to comment
Share on other sites

Garanti og reklamasjonsrett er to ganske så forskjellige ting.

Helt uavhengig av såvel garanti som reklamasjon så er det uakseptabelt at man ikke får noen skikkelig tilbakemelding i løpet av 5 uker. Hadde det vært min amp hadde jeg konfrontert dem med nettopp det. Det er faktisk et problem at mange ikke stiller særlige krav til sine leverandører.

Greit nok om de har mye å gjøre, men da må de i det minste kunne gi beskjed om at de skal få stilt en diagnose innen en gitt dato, og på den måten legitimere at de gjør så godt de kan. Det å bare la ampen stå, og ikke gi tilbakemeldinger, er rett og slett drita dårlig kundeoppfølging. :angry:

I siste instans er det oss som kunder som legger føringene for hvor slappe de kan tillate seg å bli, og om man som kunde er tydelig på hva man forventer, så vil det være formålstjenelig for alle, både kunder og leverandører. Be om å få vite hva som skjer når. Og neste gang vet de da at de må gi deg tilbakemelding om de vil beholde deg som kunde.... The wheels go round... B)

Link to comment
Share on other sites

Kjenner godt til reklamasjonsrett=) jobber selv i elektronikkbransjen.

Snakket med forhandleren i dag og de hadde enda ikke sett på forsterkeren.

Jeg fikk derimot tilbud om å låne en annen forsterker av samme type.

De forklarte at verkstedet de vanligvis bruker holder på å flytte, og at de derfor ikke har fått den reparert. Da jeg spurte om de ikke kunne bruke et annet verksted begynte han å snakke om noe helt annet.

Når det kommer til denne forhandleren overrasker ikke denne type "service" meg. Har tidligere vært det og villet kjøpe fender-gitarer til både 16000 og 18000 som jeg har måttet gå en annen plass og kjøpe fordi de sto å snakket dritt om hvor dårlig fender var.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Problemet med denne ampen har nok ikke vært håndert optimalt i butikken.

Nå har vi fått avklart en løsning håper jeg, så regner jeg med at dette ordner seg raskest mulig.

Edited by Bolla
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.