Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker på garantiservice


guitarrig

Anbefalte innlegg

Hei.

Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren.

Forsterkeren var innenfor garantitiden.

Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10)

Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren.

Blir gal av å vente.

Hvor lang tid bruker slike ting å ta?

Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har fått låneforsterker i mellomtiden?

du har noen rettigheter her vettu, spesielt om det tar så lang tid.

Har ikke fått det nei.

Men gidder ikke låne noe ræl. Har en yamaha 10 watt shait jeg kan bruke, men høres ut som om gamlemor har snekret den av en brødboks... vil ha lyden i vox'en min...:P

6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Leverte inn en AC15 på service fordi man ikke lengere kunne bruke fotbryteren.

Forsterkeren var innenfor garantitiden.

Den ble levert inn 26/8, og er ikke ferdig pr dags dato (4/10)

Sist jeg snakket med butikken hadde de konstantert at det ikke var i fotbryteren problemet lå, men i forsterkeren.

Blir gal av å vente.

Hvor lang tid bruker slike ting å ta?

Jobber selv innenfor elektronikkbransjen, og det er skjeldent vi har servicer over 3-4 uker.

Om jeg var deg, ville jeg utbedt meg en diagnose, samt forventet dato for ferdigstilling inkl. venting på deler, utbedring osv. Forbanna tullball at du skal vente i ukesvis uten å få beskjed om hva som er feil og hva som skjer.... Du behøver ikke bli ufin naturligvis, men det er helt på sin plass å være tydelig på at 5 uker uten noen form for fremdrift ikke er akseptabelt. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er no desverre slik at når du får vite at ting tar 2 uker, så tar det 6-7-8 uker..

Gjelder det meste.

Har levert inn myyye elektrisk utstyr til reparasjon, og det samme problemet dukker opp så og si uansett hvor du går.

Men som nevnt over, så må du bare klage og forlange en ordentlig status på hva som skjer og kommer til å skje med forsterkeren din :)

EDIT: BTW.. Bare så du vet, så har du reklamasjon på forsterkeren etter at garantien er gått ut.

Imo er garanti en "luregrei" mot folk som ikke har hørt så mye om reklamasjonsrett. Dvs at du har garanti som forventet levetid på et elektrisk verktøy. Noe mellom 2-5 år vil jeg tro..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garanti og reklamasjonsrett er to ganske så forskjellige ting.

Helt uavhengig av såvel garanti som reklamasjon så er det uakseptabelt at man ikke får noen skikkelig tilbakemelding i løpet av 5 uker. Hadde det vært min amp hadde jeg konfrontert dem med nettopp det. Det er faktisk et problem at mange ikke stiller særlige krav til sine leverandører.

Greit nok om de har mye å gjøre, men da må de i det minste kunne gi beskjed om at de skal få stilt en diagnose innen en gitt dato, og på den måten legitimere at de gjør så godt de kan. Det å bare la ampen stå, og ikke gi tilbakemeldinger, er rett og slett drita dårlig kundeoppfølging. :angry:

I siste instans er det oss som kunder som legger føringene for hvor slappe de kan tillate seg å bli, og om man som kunde er tydelig på hva man forventer, så vil det være formålstjenelig for alle, både kunder og leverandører. Be om å få vite hva som skjer når. Og neste gang vet de da at de må gi deg tilbakemelding om de vil beholde deg som kunde.... The wheels go round... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til reklamasjonsrett=) jobber selv i elektronikkbransjen.

Snakket med forhandleren i dag og de hadde enda ikke sett på forsterkeren.

Jeg fikk derimot tilbud om å låne en annen forsterker av samme type.

De forklarte at verkstedet de vanligvis bruker holder på å flytte, og at de derfor ikke har fått den reparert. Da jeg spurte om de ikke kunne bruke et annet verksted begynte han å snakke om noe helt annet.

Når det kommer til denne forhandleren overrasker ikke denne type "service" meg. Har tidligere vært det og villet kjøpe fender-gitarer til både 16000 og 18000 som jeg har måttet gå en annen plass og kjøpe fordi de sto å snakket dritt om hvor dårlig fender var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.