Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

M-Audio MobilePre USB


ofulm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et M-Audio MobilePre USB lydkort, og jeg lurer på om det er mulig å f. eks. programere headsetutgangen til å kun spille metronom, mens enten stereo line out eller unbalanced outputs spiller samples? I så fall, hvordan gjør jeg dette? Tenker å bruke Cubase SX3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte dette kortet før, å prøvde faktisk å gjøre dette selv om jeg aldri fant noe om det som kunne hjelpe meg, men fikk det aldri til..

Tror ikke dette lar seg gjøre..

Eneste jeg fikk krangla kortet til å gjøre var å spille inn klikket i cubase.

Heh.. bortkasta med andre ord.

Tror Steinberg har ett eget lydkort som er designet for dette sammen med cubase.

Husker ikek hva dette kortet heter. Mixer på det og greier og greier.

Dyre saker var det i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fullt mulig å gjøre, men det lydkortet du har gjør at du kommer til å slite med store begrensninger. Det har for få kanaler. Det er ikke noe problem å rute klikket til en egen utgang på et lydkort fra Cubase, men da må lydkortet ha så mange kanaler at du kan rute den lyden til den rette kanalen.

Velger du å rute all annen lyd til la oss si venstre kanal på lydkortet, og klikket til høyre, kan du, ved å bruke en hodetelefon med volumjustering for hver klokke kunne høre på klikktracket og ikke noe annet.

Jeg er redd for at du synes dette er ganske begrensende. Men det lar seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.