Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Øvelser for fart.


Robin_ogn

Anbefalte innlegg

du får opp farten bra hvis du spiller mye metallica, og annen heavy metal.

Ja det var jo også en måte å si det på.

Se her: Spill skalaer og andre øvelser på HELE halsen, til METRONOM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Jeg er fullstendig uenig. Jeg startet slik, og det funker helt fint.

Nå regner jeg med å bli flama til de grader her, men det får så være.

Forskjellige folk lærer forskjellig. Og jeg er ikke redd for å gjøre ting som ikke er tradisjonelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også. Jeg har aldri visst hva jeg gjorde på gitaren, bare gjort det. Ikke for at jeg spiller spesielt fort,men ett og annet speedlick har da sneket seg inn.Skulle bare mangle.

Uansett, det viktigste er en altoppslukende interesse og masse øving. Det er alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vits å spille så forbanna fort, hvis du ikke har noe følelse i spillinga. Og hvis det høres jævlig ut er det jo bare å gi opp, og sette ned temoet, til du mestrer å spille fortere.

Jeg ække så forbannet dreven, i forhold til hvor lenge jeg har spillt. spiller ikke noe spesiellt fort eller avansert. Men det jeg har merket VELDIG,er at kontrollen og følelsen i spillinga har forbedret seg vesentlig. Det høres mye bedre ut!

Kombinere du å øve inn god teknikk (kontroll, muting, få til bra hammerons/pulloffs, bending++) og underveis øker tempoet gradvis, så kan du bli veldig god og rask.

Men det hjelper ikke å legge på 150kg i benken hvis du ikke har trent før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
Det er ikke vits å spille så [sensurert] fort, hvis du ikke har noe følelse i spillinga. Og hvis det høres jævlig ut er det jo bare å gi opp, og sette ned temoet, til du mestrer å spille fortere.

Jeg ække så forbannet dreven, i forhold til hvor lenge jeg har spillt. spiller ikke noe spesiellt fort eller avansert. Men det jeg har merket VELDIG,er at kontrollen og følelsen i spillinga har forbedret seg vesentlig. Det høres mye bedre ut!

Kombinere du å øve inn god teknikk (kontroll, muting, få til bra hammerons/pulloffs, bending++) og underveis øker tempoet gradvis, så kan du bli veldig god og rask.

Men det hjelper ikke å legge på 150kg i benken hvis du ikke har trent før.

Er ikke noe vits i å spille fort hvis du ikke har "følelse" i spillinga?

Tror det er veldig viktig at det ligger mye feelingen i spillinga når du sweeper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Begynn SAKTE. Hver note skal være perfekt, og du narrer ingen andre enn deg selv ved å spille fortere enn du kan. 90% av alle gitarister spiller slurvete når de spiller fort - ikke bli en del av denne statistikken.

2. Spill med en metronom. Hemmeligheten med å spille hurtig og presist ligger i synkronisasjon av begge hender, hvilket avhenger av god timing. Det er også viktig å øke hastigheten gradvis, helst ikke mer enn ett hakk (ca. 8 bpm) av gangen, når du øver.

3. Ikke spill meningsløse øvelser. Skalaer og arpeggioer -og alt annet som faktisk kan brukes i musikalske situasjoner- er "where it's at". Kromatiske "1234"-greier er generelt sett ganske ubrukelige. Husk at øvelser bare gjør deg bedre på å spille øvelser (trist, men dessverre sant), og derfor er det lurt å velge øvelser som er av teoretisk/musikalsk verdi.

4. Vær tålmodig, ting tar tid. Ikke la deg imponere av dem som spiller fort med slurv, og ikke prøv å spille fortere enn du kan for å imponere andre (se nr. 1). Konsentrer deg om å spille presist, tilbe metronomen som din nye Gud og ØV, ØV, ØV!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.