Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar fra Florida... Trygt?


Norstorm

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettopp... ;)

Så spørre butikken jeg har sett gitaren i (basscentral) om gitaren har vært lagra slik at den går ann å sende i fly og slikt?

Hører jo mange sier her at om den hang på en vegg uten mye tanke på slikt, så var det litt risky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spørre butikken jeg har sett gitaren i (basscentral) om gitaren har vært lagra slik at den går ann å sende i fly og slikt?

Hører jo mange sier her at om den hang på en vegg uten mye tanke på slikt, så var det litt risky?

Det ville jeg gjort. Om du er usikker på ordlyd på engelsk, så send meg en pm så kan jeg lage et utkast til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått haugevis av gitarer fra USA, aldri et problem.

Bare la kassa ligge å "aklimatisere seg" før du åpner den så er det ikke noe å bekymre seg for.

Men jeg har dårlig erfaring med Music Man, halsene deres har vært et mareritt for meg og måtte justeres hele tiden.

Har hatt gitarene i et ganske tørt inneklima men aldri hatt problemer med noen av Suhr gitarene som er stabile som fjell!

Sikkert bare uflaks men det gjør at jeg er ferdig med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er det tydligvis forskjellige oppfatninger hos produsentene. Jeg sendte et spørsmål til Gibson Customer Service, og fikk dette svaret:

I have always been taught that easing the tension about a half step on a guitar is a good practice when flying, strictly as a precautionary measure.

Daryl Mosley

Gibson Customer Service

1-800-4GIBSON

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gitarene i et ganske tørt inneklima

Tørke påvirker jo treverket i likhet med fuktighet, bare i andre retningen. Da jeg var på freak guitar camp i år sa Christian Alsing

1: Kast ut disse fuktabsorberende posene som følger med i kofferten siden dette tørker ut treverket. De er vanvittig fuktabsorberende og det kan gi sprekker og det som verre er. Gitaren må ha litt fukt, for det er jo "levende materiale". Blir det for tørt så sprekker det.

2: Oppbevar gitaren i kofferten. Hvis den MÅ henge på veggen, IKKE heng den på ytterveggen, for der er det mest trekk og det varierer fra morgen til kveld hver dag. Da blir gitaren bøyd hit og dit og det er ikke bra.

Jeg har kjøpt to gitarer fra USA. En Schecter, som jo er produsert i Korea. Der har du sikkert mye temperatur- og fuktighetsforandringer ifht USA og til slutt Norge. Og en Petrucci JPX7, som jeg fikk forrige uke. Den produseres i California. Jeg kjøpte den av en ebay-store i Iowa, som er like langt nord som New York. Ingen av gitarene hadde noen skader eller trengte særlig mye justering. De var pakket i koffert med plast rundt gitaren og pappeske utenpå kofferten. Det med å slakke strengene tror jeg ikke har så mye å si når man har tremolo, for da gir fjærene etter for presset.

Det er forøvrig sånn at det ikke er lov å eksportere Music Man gitarer uten å gjøre det gjennom en norsk importør, men hvis basscentral gjør det, er det jo supert. Ellers får du bruke jetcarrier. Det koster ikke så mye når du tenker på totalprisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ekstremt lærerikt hvertfall, og jeg er mye klokere...

Men hele opplegget med han fyren i Florida, utarta seg slik at ejg bare gav deng, og bestilte en Axe FX Ultra m/ tilbehør i stedet..

Han fyren rota noe helt vanvittig på slutten, så jeg gadd ikke.

Men neste gang skal jeg jaggu se i USA før jeg kikker andre plasser, for nå vet jeg hvertfall at alt det kamerater og tidligere med-musikkanter har fabla om når det kommer til helsa på gitarer man shipper, bare er møl og fanteri :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.