Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ukjent tittel - metall


ErlendB

Anbefalte innlegg

Jepp, her er enda en ny låt.

Første låt jeg legger ut med Drumkit from hell-kittet.

Har enda ingen tittel, så om noen har forslag er det bare å kjøre på!

Er veldig fornøyd med den første soloen, den synes jeg ble kul. Er også veldig fornøyd med et av riffene - skikkelig Megadeth-vibber.

Utstyr:

ESP Horizon NT-II

Guitar Rig 4

EZdrummer - Drumkit From Hell

Cockos Reaper

Jazz 3

Bruker en annen opplastningslink, slik at andre utenfor GN også kan få høre!

Last ned

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire første notene er de samme. Jeg tenkte på det, men det er ikke så likt at det er til å skrive hjem om, synes jeg.

For øvrig de første fire notene i første riffet i Welcome Home (sanitarium) av Metallica også..

Uansett, takk for at du tok deg tid til å høre igjennom (introen?)!

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svintøft.. Litt cookie cutter, men utrolig passende og groovy. Jeg likte begge, men elsket den siste mest. Du har kick ass solo-evne jeg bare kan drømme om. Farta er perfekt og clean utført. Det hinter til at du har mer kreativitet å gå på, men holder igjen litt på tøylene.

Basslinjen peaker på enkelte frekvensområder. Den burde holde relativt lik dB over fjøla på lange noter. Hvis du ikke bruker comp. her, anbefaler jeg at du prøver.

Ellers.. siden du har hoppet på dkfh-settet nå, er det bare en fordel å tweake litt på samplene. Få det til å høres litt annet enn out of the box (tenker spesielt på tammene og bells).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig kommentar!

Basslinja er så som så, har som kjent ingen bassgitar, så jeg spiller bass på ESP-en med pitchshift, derfor blir ikke bassen så jevn..

Angående DFH: helt enig. Synes bellsa låter konge da, men tammene trenger kanskje litt separat eq. Skal se på det! Takk for konstruktiv og fin kommentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.