Web Analytics
Jump to content

Faith No More

master_k
 Share

Recommended Posts

Man må vel heller innrømme at FNMs versjon av Easy er tøffere enn originalen!

Sanger jeg kan anbefale er:

Epic (Mike Patton synger merkelig på hele Real Thing plata forresten)

Surprise! You're Dead!

Hele Angel Dust plata (genial plate)

The Gentle Art Of Making Enemies

Cuckoo For Kakaa (skrev det sikkert ikke rett)

Digging The Grave

Just A Man

Collision

Stripsearch

Ashes To Ashes

Naked In Front Of The Computer

Last Cup Of Sorrow

Mouth To Mouth (fet, fet, FET sang)

Det var noen... Men til de av dere som vil høre mer, anbefaler jeg å kjøpe alle FNM platene som Mike Patton medvirker på. Chuck Mosley er ikke en gang verdt en lytt.

FNM har blitt spilt jevnlig på anlegget her siden første plata til Patton. Hørte litt på platene før også, men gamle vokalisten er ikke spes bra. Enda godt at Patton kom til og lagde vei i vellinga. Han er definitivt en av mine favorittvokalister!!

Det spiller jo egentlig ingen rolle hvem som har orginalen når det er FNM versjonen det snakkes om? Eller gjør det det??

M

Han var med i Mr. Bungle. Mange har misforstått og trodd at Mr. Bungle var Pattons sideproject. Mr. Bungle var hans hovedband in the first place, selv om de ikke oppnådde populariteten til FNM. Mr. Bungle er forøvrig et kongeband.

(*Fakta*)

FNM daværende gitarist Jim Martin huket inn Patton etter og ha hørt en Mr. Bungle demo.

Har ikke så alt for mye info på hva han gjorde før FNM. Vet bare at Mr.Bungle ble dannet da Patton var 16 år. Det skulle bli 1984 siden mannen er født i 1968. Han ble med i FNM i 1989. Hva som skjer mellom 84 og 89 vet jeg ikke mye om. Sikkert mye morro med Mr.Bungle. Første "offisiselle" demoen deres er fra 86 og første skiva, Mr.Bunble kom ut i 91 Alt dette er info fra hjemmesider til Patton, FNM og Mr.Bungle

Regner med at de fleste her inne har et forhold til Mr.Bungle. Her er det så mye gode ting at hvis man begynner å nevne noe, så ender man opp med å nevne det meste... ;)

Men jeg har en liten favorittsang, og det er Merry go bye bye fra Disco volanteplata. En noe hysterisk og marerittaktig karuselltur. Anbefales ikke som bakrusmusikk... ;)

M

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Godt tips, men dette er et kit som sannsynligvis ikke er verdt mer enn varmeverdien om en fyrer den i peisen når alle godbitene er tatt av. De originale stemmeskruene var så dårlige at de ikke var brukbare, og en gikk regelrett i stykker. Verdien i denne vil nok først og fremst være gleden den kan gi meg Regner med det er flere enn meg som som har et lite lager med avplukkede deler. De er kjekke å finne til andre prosjekter. Merkelig nok blir man aldri ferdig....  
    • Lang tid uten lyst - og når den er på vei tilbake ser jeg at alt er på vei til å bli borte ... Trist, men leit og ingenting å gjøre med det. Og i mellomtiden har alle bildene i byggetrådene mine mistet seg selv - usikker på hvorfor det har blitt slik, men nå som forumet også er i ferd med å miste seg selv, er det kanskje ikke verdt å reparere? Jeg skal lete opp det nye forumet og se om jeg finner ett sted å poste oppdateringer i der 🙂 Takk for alt og alle her inne!
    • Jo,jo.Som du sier,det er moro å prøve seg fram. Tips:Ta vare på originale pickuper og annet stash fra gitaren,slik at du kan sette den i original stand når du eventuelt selger den.Folk vil helst ha gitarer i original stand,og er ikke villig til å betale det ekstra som du har kostet på den.
    • Tenker litt av poenget er stor forskjell egentlig. Bør bli interessante muligheter for å diale inn diverse toner i midtstilling, spesielt om jeg legger på en coilsplit av humbuckeren og. Risikoen er vel heller ikke superstor siden det går an å kjøpe til en som matcher bedre og ta den som blir til overs i en annen gitar. Eller selge. Får vel alltids igjen noen kroner for sånt. Har jækla lyst til å prøve altså. Titte på videoen nå EDIT: Må vel innrømme at jeg EGENTLIG tenkte å prøve med noe fra Guitar Fetish, men stadig utsolgt det jeg skal ha og da eser budsjettet fort ut....
    • Har prøvd dette selv,Lollar Novel 90 i neck og Seymour Duncan JB i bridge.Det ble for stor forskjell mellom pickupene.Spørs også hva du hovedsakelig spiller (clean/dirty/full distortion).Egentlig trenger du to gitarer,hehe:  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.