Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjerning av lakk fra hals


Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en LP studio som jeg har fjernet lakken på og oljet. Det ble fint, men jeg har ikke tatt sjansen på å gjøre noe med halsen foreløpig.

Jeg brukte varmepistol for å fjerne lakken på kroppen, og det var ekstremt effektivt. Hvor dumt er det å gjøre det samme med halsen? :)

Er det i seg selv en dårlig ide å olje en mahognyhals?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør gå fint med varmepistol så lenge du ikke overdriver. Evt. går det også an å skrape av det verste med sikling eller baksiden av sagbladet på en Leatherman :) og bruke grovt (60) sandpapir, det gjorde jeg nettopp på en hals jeg har. Og det er ikke noe i veien for å olje mahogny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljing med en herdende olje er nok helt uproblematisk, men utvis forsiktighet med varmepistolen, da gripebrettet nok er limet med et lim som kan løsne ved kraftig oppvarming.

stemmer! hadde jeg helt glemt, man kan faktisk ta av hele gripebrettet med en hårføner eller strykejern.

Kanskje smart å bruke lakkfjærner fra en malingsforretning, eller Jernia. da bobler lakken opp, og du kan nesten fjerne den med et lånekort fra biblioteket. Tror det er smartere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.