Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp med Marshall 9100


Rikjense

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk Eleven Rack'en min for en måned siden ca, og jeg bruker den sammen med min Marshall 9100. Vi spiller veldig, og da mener jeg veldig høyt på bandøvelsene, og da må jeg skru opp gainen på forsterkeren.. Dette resulterer igjen med at jeg får en dårlig clean. Den er liksom ikke clean lengere. Jeg har prøvd å skru på alle lyder og parametre (er ikke sikker på om det er det det heter), og ingenting hjelper.

Da lurer jeg på, er det noen av dere som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har kjøpt en BOSS AB-2 til å bytte til min gamle amp (Marshall 100HDFX) som faktisk har en god cleanlyd.

Skulle helst ha fått til clean på Eleven Racken, fordi da blir det mindre å drasse rundt på til spillejobber.

Alle som har noe å si om hva jeg kan gjøre, vennligst skriv noe :) Jeg er veldig desperat :(

Takk.

-Rikart

EDIT: Beklager hvis det var vanskelig å forstå, var litt vanskelig å formulere seg

Endret av Rikjense
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du den med kabinett? Isåfall, hvilket og hvilke elementer?

Det du beskriver høres litt ut som mangel på headroom. Dvs at sluttrinnet ditt brekker litt for tidlig ift dine ønsker.

Som nevnt i innlegget over.. :) Noen liker det.. Det er ikke ofte at folk ser på det som en ulempe :P

Anbefaler at du tar imot tilpsene til Kossoff.

Etter min erfaring så skal man spille kjeempehøyt før man får det problemet der. Nesten unødvendig høyt ^^

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker det med 1 eller 2 (det varierer) Marshall MC412A/B med følgene specs:

Speaker: Platform 50

Configuration: 4 x 12"

Power (RMS): 200 Watt

Mono/Stereo selectable

Impedance (Mono): 16/4 Ohm

Impedance (Stereo): 8 Ohm

Vi har sagt i fra til trommisen tuuuuuusen ganger at han må spille lavere, men det hjelper ikke..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at han skal dra ut ørepluggene og spille på et slikt nivå at det er behagelig for han, han finner nok fort ut i etterkant at han bør spille svakere.

Men det kan vel hende at du har sluttrinnet for lavt? Prøv heller å skru opp lyden på sluttrinnet istedet for preamp'en i 11R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.