Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Custom Shop Single Pickup Les Pauls


Loztboy

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ved første øyekast blei jeg nesten litt forskrekka, men etter å ha glant litt på bilder av den så syns jeg ikke den er så ille. Hadde det ikke vært for at vi var så vant til å se den med to humbuckere så hadde vi sikkert syns den hadde vært kjempepen.. Men er litt uvant og rart ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så mye brukt i din sjanger nei :)

Jeg bruker tone og volumkontrollene hele tiden, og hadde helt fint klart meg med en LP uten neckpickup. Jeg har jo sansen for neckpickupen, men i praksis synes jeg nesten alltid at bridge låter bedre sammen med andre instrumenter. Gunnarpåmo har forøvrig flere gode poeng i innlegget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syens den blir mindre pen for hver gang jeg ser den! :P

Synes den minner litt om en av disse Line6 Variax.

Hva koster forresten disse? Hvis den koster like mye som en standard er det jo bare waste med penger!

Dette er jo bare tull, Guns'n. Dette er jo langt unna en Variax uten at jeg skal mene noe som helst om den. Dette er jo også en CS Gibson, så ja, den koster nok litt mer enn en Std. skal jeg tippe. Når det er sagt, kommer nok ikke jeg til å kjøpe en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som minner om en Variax? Den har en annen form, Variaxen har ikke utvendig PU, Variax har tremolo osv... Jeg har i grunnen ikke noe å si om hverken den ene eller den andre, da jeg ikke har prøvd hverken Variax eller nevnte Gibson, men at de ligner/minner om hverandre, synes jeg ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buet topp og mangel på pickuper .. :P sier ikke at de ligner, fikk bare assosiasjoner til Variax da jeg så denne ;)

Jeg kan til nød se den, men LP'en mangler jo bare en pickup... :D Dessuten tipper jeg jeg LP'en er en såkalt "one trick pony" ifht. variaxen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender kommer sikkert til å svare med en custom-gitar, der de har fjernet jackpluggen eller stemmeskruene :P

Jeg synes også den Gibboen så litt naken ut, men tror dette har mye med vane å gjøre. F.eks. er det ingen som stusser over standard Telecastere lenger, men det er fremdeles folk som har lyst på en Esquire... GunnarPåMo har vel pekt på de viktigste poengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.