Web Analytics
Jump to content

80s låt - innspill?

Recommended Posts

Nå har jeg omsider fått rigga meg på plass med et gitarrig-brett og cubase og fått pussla sammen noen riffs. Detta er første komposisjon e har gjort helt alene uten band OG som er pcsimulert!

Noen som har noe konstruktiv kritikk å føye til ?

Litt info:

Gitarene er simulert igjennom GuitarRig 4. Der er 2 typer gitarer, strat og LP. Bassen har e au simulert igjennom GR4.

Til trommer har e benytta meg av EZDrummer - Drumkit from hell.

OBS; Gitarspora burde nok taes om igjen for finpuss så detta er ikke endelig mix. Soloen... vel den er hvertfall et utgangspunkt :)

glam1.mp3

Edited by evenlegit

Veldig riktig sjanger-messig. Kunne vært komp på ei Priest låt fra tidlig 80, dette! :) Litt "tupping" i kompgitarene i enkelte partier.

Ikke legg chorus og delay på kompgitarene. Det vil bare rote til. Har du flere kits til EZ-drummeren? DFH låter tynt og sterilt, synes jeg. Mye mer fylde og punch i standard pop/rock settet, så hvis du har det, ville jeg prøvd det, hvis jeg var deg. :)

Ja var foran beaten som slo meg først, men så oppdaga e at sounden i les paulen er veldig spiss der og har lett for fanga opp plekteret.

Jeg reagerte ikke på lyden. Så og si alle hårmetal-banda på 80 tallet, spilte på Marshall, og de er jo ikke akkurat kjent for å være dunkle.