Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

B.C. Rich- gitarer


rafael

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OT:

Hvorfor er det blitt sånn gjengs greie at metalfolk må spille med gitaren føkkings langt nede og med så "Blackhole"svarte gitarer som mulig? Det er jo lyden og musikken som teller! Har en liten sånn diskusjon gående med bandet mitt, blir litt frustrert over at det skal være hardt, men ikke for hardt. Har hørt litt rykter fra metalmiljøet (og mye av ungdomsmusikken) i Ålesund at det har blitt en liten trend og ha gitaren høyere oppe enn vanlig. At man liksom har innsett at man kan lage kulere musikk hvis man har gitaren på en ergonomisk måte.

Er det en slags masochistisk greie å ha gitaren lavt? Å ville skade og slite hånden sin?

(Folk får bare unnskylde men jeg er sånn tilhenger av de litt større spørsmålene i livet. Beklager kapringsforsøket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT:

Hvorfor er det blitt sånn gjengs greie at metalfolk må spille med gitaren føkkings langt nede og med så "Blackhole"svarte gitarer som mulig? Det er jo lyden og musikken som teller! Har en liten sånn diskusjon gående med bandet mitt, blir litt frustrert over at det skal være hardt, men ikke for hardt. Har hørt litt rykter fra metalmiljøet (og mye av ungdomsmusikken) i Ålesund at det har blitt en liten trend og ha gitaren høyere oppe enn vanlig. At man liksom har innsett at man kan lage kulere musikk hvis man har gitaren på en ergonomisk måte.

Er det en slags masochistisk greie å ha gitaren lavt? Å ville skade og slite hånden sin?

(Folk får bare unnskylde men jeg er sånn tilhenger av de litt større spørsmålene i livet. Beklager kapringsforsøket)

For meg er dette et av de dummeste innleggene jeg har lest EVER, og jeg håper du tuller. Det handler om å presentere et uttrykk, og IMAGE er minst 50% av det. Når du står på den jævla scena, da er det skuespill for alle penga.

Selv i studio synes jeg det er viktig å formidle følelsene dine på en slik måte at spiller du aggressivt, så kan man liksom høre og se for seg at gitaristen har hatt gitaren på knærne. Jeg synes det er viktig med sånne små detaljer.

Men det er jo selvsagt vanskeligere å spille på fjøla. Jeg har for lenge siden innsett at livet handler stort sett om å inngå små kompromisser med seg selv og omverdenen, så jeg kan leve med at jeg blir litt dårligere å spille gitar, men ser litt kulere ut.

Men for min del må dere gjerne alle sammen stå å homse med gitaren oppunder haken, det får bare meg til å virke tøffere.OhYeah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du er redd for å få likmaling på gitaren.

Noen av oss er så tøffe i trynet at vi ikke trenger maling eller sie gittara for å være tøffe. Gitaren på knærne er teit, alle som har gitaren på knærne spiller skuespill, har ingenting med gitarspill å gjøre. Ser dere noen fotballspillere som knyter sammen skolissene (knyte sammen høyre og venstre sko, hvis det skulle være uklart) for å se kulere ut? Greit nok at det gjør fotballsparkinga litt vanskeligere, men det får skure. Image er viktig!

Noen som har brukt Vanish som shampoo? :gærne folk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du er redd for å få likmaling på gitare

Nok en gang kommer du med glimrende utspill som setter meg helt ut av spill, ja det er nok derfor jeg syns det ser ufattelig teit ut å stå med gitaren oppunder haka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi du er redd for å få likmaling på gitaren.  

Noen av oss er så tøffe i trynet at vi ikke trenger maling eller sie gittara for å være tøffe. Gitaren på knærne er teit, alle som har gitaren på knærne spiller skuespill, har ingenting med gitarspill å gjøre. Ser dere noen fotballspillere som knyter sammen skolissene (knyte sammen høyre og venstre sko, hvis det skulle være uklart) for å se kulere ut? Greit nok at det gjør fotballsparkinga litt vanskeligere, men det får skure. Image er viktig!  

Noen som har brukt Vanish som shampoo? :gærne folk:

Du har aldri vært spesielt flink på sarkasme, og nå begynner denne ovenfraognedholdningen din å bli direkte tåpelig i tillegg. Kan du ikke skrive noe skikkelig jævlig, eller noe skikkelig fornuftig,så kan du vel bare holde kjeft? Hva? Uansett hva du gjør så bør du legge hjertet ditt i det. Ellers er det ingen vits i å gjøre det. Du klarer det ikke når du skriver, og du klarer det sikkert ikke når du spiller heller. Toner.Tall. Det er det musikk er for deg,og bokstaver og ord er det skriftlig uttrykte meninger er for deg.

HOMO!!!

Du kan jo faktisk bare dra dit måsene flyr, ditt pyramidespill av en parodi på en muggen jødisk yppersteprest i helvete, du er en tulling fra ende til annen, og det begrunner jeg med følgende: Du er en kuk godt pakket inn i avispapir og skinn. Ja,faktisk. Jeg trenger ingen annen begrunnelse. Jeg kan synes akkurat hva jeg vil. Du er fake. Du er plastikk. Du er helt og fullstendig på bærtur på feil bærmark.Du aner faen ikke hva du snakker om. Og dette handler ikke om skalaer og matematikk. Da ble det kanskje vanskelig for deg? Du er det idiotiske papiret folk som kjøper pølser får med pølsa si.Du kommer med gode råd,tips&triks, du vet alt,du er best,du har peiling.

Nei,nei og atter nei.

Jeg skal ikke påberope meg peiling.

Jeg skal derimot moderere meg selv og si det jeg etterlyser: Engasjement. Kan du ikke si noe ordentlig? Kan du ikke peise på? Hva er greia med den dårlige sarkasmen? Vil du få innpass hos fjortisene?

Og nei, dette er intet personangrep. Jeg kjenner deg ikke. Det jeg har noe imot er måten identiteten din på internett oppfører seg på. Jeg er uenig med deg i det meste, og jeg synes ikke du skriver noe bra, du sier sjeldent noe fornuftig, og når du gjør det, så er det om noe jeg ikke forstår. Sistnevnte er jo selvsagt min egen feil, men skal man bli profet,så får man snakke så alle forstår. Tilogmed bønder fra nordnorge.

Og hvis du ikke har ledd en eneste gang til nå så burde du vurdere å flytte til bjørnøya din satans komagfjott! MÅTTE DU HADD ÅTTE ONGA Å BODD I BAILLSFJORD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at fokuset på gitarer forsvant litt, men jeg gjør et tappert forsøk :roll:

En kompis har en BC Rich NJ warlock, og den funker glimrende. Ulakkert og fin lønnehals som er grei å spille på og lyden er forbedret med en EMG81. For som en vis mann en gang sa:

"BC Rich pickups are like the hair between your ass and balls. So annoying that you wish they were gone forever. Fortunately, EMG allowed me to rid myself of this burden."

En ulempe med gitaren er selvsagt at den er usannsynlig tung, og derfor lite vennlig mot skuldrene, rygg og det som hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du dæven. Har jeg vært bråkjekk i fylla, så skal jeg pinade også være mann nok til å beklage det. Så derfor,Euph. Jeg beklager.Virkelig. Dere andre kan egentlig bare holde kjeft.

Deformed: Er den tung synes du? Tyngre enn Les Paul,foreksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.