Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort anbefaling


Anbefalte innlegg

Hallo folkens :)

Etterhvert som min voksende interesse for produsering av elektronisk musikk, har jeg begynt å sette sammen et lite hjemmestudio. Har kjøpt monitorer osv, men trenger da et nytt lydkort, da Soundstorm-brikken ikke duger.

Jeg har tittet litt rundt, og funnet frem til dette kortet:

M-Audio Delta 101 OLT

Delta-1010LT-large.jpg

(http://m-audio.com/products/en_us/Delta1010LT-main.html)

Hva synes dere om dette? Jeg kan få dette kortet til 2400 spenn, så jeg synes det var veldig akseptabelt kort i forhold til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Kan få det til 2400?" Det høres ut som om en eller annen har gitt deg en form for påstått supertilbud til denne prisen? Både Luthman og Procom oppgir denne prisen. Det er ikke det at jeg tror det er en ille pris, men noe spesielt unikt tilbud tror jeg vel neppe du har fått.

Jeg har ingen personlig erfaring med kortet, så jeg vil ikke uttale meg for mye om det, det eneste jeg kan påpeke er at det ikke har optiske inn- eller utganger, om du kan finne på å få bruk for det i fremtiden, er det lurt å ta høyde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Forskjellen er at balanser har 3 ledere i kabelen, og ubalansert har 2. Den tredje lederen brukes til å "fase ut" (nullstille) støyen som kan oppstå, og dermed gi en mer støyfri kabel.

Kremt.... Ikke for å pirke, men siden kabler mitt spesfelt, så må jeg nesten presisere at balansert ikke er 3 leder, men 2 ledere og skjerm. Hadde det vært 3 ledere ville støyopphevingen ikke fungert.

Vet at dette er pirk, og vil nødig tråkke på noen tær, men rett skal være rett har jeg erfart her inne... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men ellers så har M-audio bra kort. Stabile drivere og problemfri latency ned til 6 ms (3 inn og 3 ut).

Helt enig at m-audio er bra kort. Kommer ned i 5ms latency når jeg spiller inn i 96kHz 24bit Ikke dårlig det. Bruker forøvrig USB Quattro med omni I/O foran. Funker som bare det... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forresten dette kortet og er fornøyd med det. Men husk, du har bare integrert micpreamp på de to balanserte inngangene. Du må også tenke på om du trenger alle inn og utgangene. Uten de så vil du kunne komme ned litt i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.