Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez guruer....


s0und

Anbefalte innlegg

Jau har fått et litt interresant bytteforslag for lynchen.

Det handler om 2 gitarer; den første en rg470.... helt grei sak sikkert.

Den andre derimot, en rg 521, kun produsert i 500 eks vet jeg veldig lite om. Skjønner at den kun er produsert for norge, og at det er gotoh låsbar mekanikk på den. Kropp i mahogny osv...noen som vet mer? Euphor?

Er disse to gitarene en kurrant deal for lynchen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RG521 er ikke noen limited edition. Men det er en fin gitar, tradisjonell stol (Wilkinson) så på ingen måte en typisk Ibanez. Ingen gitarer fra Ibanez er kun produsert for Norge. Finnes den i Norge så finnes den også i resten av Europa og Asia.

RG470 kan være både Japan og Korea, det bør du finne ut av, eventuelt serienummer kan være til hjelp.

Hvis den RG470'n er en Japan så er det et stort pluss, annen trem og mikker. Er det en Japan med Edge/Lo-Pro så er det bedre enn en Korea med TRS type tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka nemlig med Pål på Norskmusikk som påstod det var han som hadde sørget for å få produsert rg521 for norge, enten så er de gutta full av piss...eller så har de jævelig mye inflytelse...noe jeg tviler på.

470'en er en japan ja....1990 tipper jeg ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan RG470'n være fra 1993? I såfall med V mikker og Edge, en goding absolutt.

Det finnes en standard RG521, 1 betyr fast stol. Den RG521 med Wilkinson er sannsynligvis en avløper som ble laget i begrenset antall, anslått til 500. Denne ble solgt i Europa, garantert ikke i USA, men kanskje i Japan eller deler av Asia. Men den er ikke bare solgt i Norge.

Det er jo mulig å tolke Påls utsagn dithen at han var ansvarlig for å få disse modellene til Norge. Men jeg vet ikke hva han mener med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg Euph... han sa ordrett at han fikk lagd de for norge?!? skulle bare tøffe seg tipper jeg :P

Nå er byttehandelen gjort ihvertfall.... rg470'en er fra starten av 90 tjukk hals type...husker ikke hva den heter i farta. 521'en er helt kurrant, fett treverk, men de v7 og v8 mikkene skal ut.....

Skal laste opp bilder av begge etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.