Web Analytics
Jump to content

Ny akustisk gitar for en fersking!

haakondaniel
 Share

Recommended Posts

Hei, Jeg kjøpte meg en Morgan elektrisk gitar for ca 2 mnd siden. Jeg har lært meg å spille litt og skjønner at gitar er tingen! nå vil jeg også kjøpe meg en aukustisk gitar. Jeg har ikke lyst på den billigste varianten, men vil heller legge noen kroner i gitaren uten at det koster meg skjorta :P så for meg maks 3500 kr. Hvilken gitar er å anbefale?

Har en Yamha DWX-8C som jeg vurderer å selge da jeg har gått til anskaffelse av en akkustisk i en litt høyere prisklasse. Den er svart og har piezo pickup med preamp. + gigbag av den litt mer solide typen. Ser dog for meg 4000,- + frakt for denne. Gi meg et hint hvis det skulle være interessant.

Ibanez sine rimelige kassegitarer har alltid imponert meg, spesielt når en sammenlikner med andre i samme prisklasse. Jeg er ikke oppdatert på modellene, men jeg lover deg at hvis du legger 2500-3000 i en Ibanez dreadnought/western kan du ikke bli misfornøyd. Prøvde en til 2200 en gang, den låt langt bedre enn alle 3000 kroners gitarene i butikken.

Heisann, jeg kjøpte nylig en yamaha FG730S til 3500,-. Nå er ikke jeg noen utpregek akustisk gitarist da jeg spiller klassisk men jeg ble overrasket over hvor bra den låt for pengene, så det er noe jeg kan anbefale ut fra min beskjedne kunnskaper om akustiske gitarer.