Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Speling og synging på ein gong.


Eddy

Anbefalte innlegg

Er jo skrevet en del fornuftig her, ikke minst det om å konse på vokalen....

Men om nivået pt er sånn helt basic, så ville jeg begynt med noe straight, ikke synkopert. Ta det langsomt, stå oppreist, og bruk kroppen som metronom. Om det er kne, hæl eller forlabben som går er uvesentlig, bare hold takta i kroppen, så følger handa med etterhvert .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har akkurat vært gjennom dette, og er fryktelig frustrerende. Det som skal til er nok øving, og øving.

Vet ikke dette hjelper, men en periode så tok jeg noen akkorder jeg kunne godt, og bare spilte, og så lagde jeg tulle tekst over. Fant det veldig lett å holde takten når jeg slapp å tenke på takten :P, det var jo bare tulle ting. Var og fint at ikke hadde en bestemt tekst å følge. Etter hvert så blir man vant til å høre to ting på en gang, eller veksle mellom å høre gitaren og din egen stemme.

Er ikke sikker på om dette hjelper så mye, men når du sitter der frustrert og ingenting funker, så kan du ta noen minutter med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd..!

Så klart … man blir ikke Hendrix med det første, og for noen er det også enklere enn andre. Men jeg tror det i bunn og grunn er litt det samme som å lære seg piano … Da kan du enten gjøre som folk her har sagt; lære deg det ene skikkelig godt, så det andre skikkelig godt, og så sette det sammen. Eller så er det også mulig å "bryte ned" sangen. Altså høre og tenke etter hva som skal på samme slag osv.

"Ahh, Når jeg synger "If" skal jeg ha et nedslag..! ^_^ "

Metronomtipset er også veldig bra :) Når man synger kan man ikke stoppe og si "Ehh…", selv om man helst skal unngå det når det gjelder tale også … Derfor er det viktig å venne seg til å ha alt i samme tempo og ikke sakke/øke.

Stå på! Plutselig går det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er ekstremt vanskelig å konsentrere seg fullt på begge deler samtidig.

Derfor mener jeg at det er lurt å øve inn gitaren først slik at den nesten bli helt automatisert.

Da er det lettere å legge på sang, og det er sangen som må ha det meste av konsentrasjonen hvis det skal låte bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.