Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bildene blir så SVÆÆÆRE..


Arachno

Anbefalte innlegg

Heisan. Har akkurat lagt ut en salgsannonnse her på Gitarnorge. Hadde planer om å legge ut en annonse med bilder, men fikk bare lastet opp ETT bilde, siden de var så store.(Klikket på bildet i annonsen, fikk da frem på skjermen et ganske så utydelig bilde av en Strat i ca. FULL STØRRELSE..!) Mitt spørsmål er: Hvordan kan jeg gjøre bildene MINDRE, sånn at jeg har mulighet til å laste opp FLERE og kanskje SKARPERE bilder? Gammel mann gjør så godt han kan, men... Link til annonsen her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hvertfall omskalere bildene i paint, og da får de også mindre størrelse vel (?)

Omskalere bildene i paint, sier du? Takker for tips! Skal prøve det, jeg. Har så lite greie på sånne ting.. Men det kan vel ikke være SÅ vanskelig.(?) Eller så får jeg spørre dattera mi når hun kommer hjem. (Synes jeg hører henne :"Ååh, den generasjonen deres, altså!!", he he)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omskalere bildene i paint, sier du? Takker for tips! Skal prøve det, jeg. Har så lite greie på sånne ting.. Men det kan vel ikke være SÅ vanskelig.(?) Eller så får jeg spørre dattera mi når hun kommer hjem. (Synes jeg hører henne :"Ååh, den generasjonen deres, altså!!", he he)

Hei. Om du søker med Google etter Image Resizer får du mange treff, bl.a dette. De fleste digitale kameraer kommer med noe slags software der du kan resize bilder også. Hvordan det gjøres kan være forskjellig, men vanskelig er det neppe i noen av dem. Om du har slik software kan du jo bruke hjelpfunksjonen eller manualen for å finne ut hvordan du gjør det.

Ett annet tips er å legge ut bildene på nett, f.eks på bildr.no - da blir de skalerte av den tjenesten du velger - og du får en kodesnutt som du kan bruke for å legge bildene inn i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Om du søker med Google etter Image Resizer får du mange treff, bl.a dette. De fleste digitale kameraer kommer med noe slags software der du kan resize bilder også. Hvordan det gjøres kan være forskjellig, men vanskelig er det neppe i noen av dem. Om du har slik software kan du jo bruke hjelpfunksjonen eller manualen for å finne ut hvordan du gjør det.

Ett annet tips er å legge ut bildene på nett, f.eks på bildr.no - da blir de skalerte av den tjenesten du velger - og du får en kodesnutt som du kan bruke for å legge bildene inn i annonsen.

Da har jeg lært noe nytt i dag også! Takker så masse, Rocktrond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er også en veldig nyttig snutt som er enkel og rask å bruke.

http://www.rw-designer.com/picture-resize

Last ned denne litte appen og legg den på skrivebordet ditt. Så kan du droppe bilder, eller mapper med bilder i på den, og den resizer alle sammen. Gratis er den også.

Helt rått! Drag and drop, dette ser jo kjempeenkelt og greit ut, selv for en data-kløne som meg. Jeg Takker og Bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.