Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Esa's Guitar Pro-hjørne!


Anbefalte innlegg

Heisann forum!

Jeg tenkte å benytte denne tråden jeg lagde for en stund tilbake siden til å være en slags samletråd for mine egne guitar pro-verk. Jeg synes det er greit å få konstruktiv tilbakemelding, og det er målet mitt ved å lage denne tråden. Grunnen til at jeg legger ut i guitar pro-format, og ikke .mp3, er enkelt og greit at jeg ikke har ressursene til å spille inn dette... =(

Jeg vil fortsette med å oppdatere dette øverste innlegget hver gang jeg legger ut en ny låt.

Du vil trenge guitar pro for å åpne filene, og eventuelle lyrics vil finnes ved F5-knappen i guitar pro.

"IV. Oritacean" - Dette er min andre ballade, og jeg er ikke helt sikker på hva teksten skal handle om... :-)

"II. Alvekongen" - Dette er min eneste coverlåt. Den er vel egentlig en omarrangering av Erlkönig (Alvekongen) av Franz Schubert. Jeg har tatt utgangspunkt i de tre stemningene, og forsøkt å få det gjort instrumentalt, men slik at man fremdeles oppfatter de tre personlighetene klart og tydelig.

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på disse to låtene. Jeg vil spesielt høre idèer til hva teksten på Oritacean kan handle om, og hva dere synes om harmonikken der. Ble den for kjedelig, tips til hvordan den kan krydres opp? Og formen, ble det for mange vers?

Alvekongen; der vil jeg gjerne ha tilbakemelding på det meste, unntatt formen. Jeg holder meg strengt til samme form som originalen til Schubert.

ps: Etter et tips mottatt i PM fra forrige tråds respons, legger jeg til at alt materialet mitt er kopisikret.

Endret av Esa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for all tilbakemelding! :)

Ja, kunne sett litt mer på bassen på enkelte partier, vil jeg tro. Er godt mulig den dobler gitaren litt for mye, men sliter med å finne noe annet til bassen når det er i et så mørkt leie, uten at det forstyrrer lydbildet / krangler med gitaren om plass. Tenkte du noen spesifikk plass, eller generelt?

Esa

edit: Dette handlet om "Kapillamentum Vortex".

Endret av Esa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.