Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

USB Platespiller


thimzity

Anbefalte innlegg

Tja, hva snakker vi om egentlig? At en platespiller har innebygget RIAA med USB interface avgjør ikke kvaliteten på platespilleren som sådan. Noen av de mer seriøse produsentene lager sine modeller med USB/RIAA som en opsjon på de vanlige spillerne sine. Kjøper du noe slikt får du en bra platespiller. Snakker vi om Elkjøp-varer er det stort sett bare rammel alt sammen uavhengig av USB interface eller ei.

Hva skal du bruk platespilleren til egentlig? "Hi-Fi" eller mer "DJ" orienterte ting? Og er dette noe du skal bruke noe særlig penger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg skal bruke det til er kos, lytte til gammel musikk med knitrelyd, greia er at jeg har hjemmestudio med gode monitorer med bra lyd, og ser egentlig bare at det er praktisk å spille gjennom dem istede for å kjøpe nye høytalere... og som student så jeg det som en god mulighet. Jeg tenkte vel egentlig om det hadde en negativ effekt (lydkvalitetsmessig) med tanke på å spille noe gjennom maskinen, kontra en forsterker.

Her er spilleren jeg tenker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spilleren så rimelig jalla ut spør du meg.

Skal du ha en kjempebillig spiller med USB interface, ville jeg kikket på Numark TTUSB. Jeg har aldri testet den selv, men det hevdes at denne skal være rimelig ok faktisk. Koster vel noen hundrelapper mer enn den du har kikket på kanskje, men den er fortsatt billigere enn bare stiften til de fleste gode platespillere :D

Skal du ha en bra platespiller er ting som Pro-Ject, Rega og Thorens ting å sjekke ut. Pro-Ject leverer også mange av modellene sine med USB/RIAA interface.

Hvis lydkortet/monitorene på maskinen din låter bra på andre ting, vil det låte bra med en platespiller også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere slappe av litt da gutter, trådstarter spør her om en platespiller til en tusenlapp. Det er ikke slik at man får en kjempebra platespiller til så lite penger uansett om man dropper RIAA og/eller USB. Faktum er vel at omtrent alle kommer med integrert USB/RIAA.

En grei platespiller med en ok RIAA ryker fort opp i 3-5 tusenlapper, slik er det nå bare.

[RIAA = spesiell for-forsterker med "permanent EQ" for platespiller - nødvendig hvis forsterkeren ikke har en dedikert platespiller-inngang]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en kjempebillig spiller med USB interface, ville jeg kikket på Numark TTUSB. Jeg har aldri testet den selv, men det hevdes at denne skal være rimelig ok faktisk. Koster vel noen hundrelapper mer enn den du har kikket på kanskje, men den er fortsatt billigere enn bare stiften til de fleste gode platespillere :D

Jeg har den, den er dessverre ikke bra nok til hi-fi gjengivelse. For mye wow&flutter. Det er en DJ-spiller med lett tallerken for kort spin-up tid, trinnløs regulerbar hastighet ++, kort sagt fokus på feil ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke at den var særlig bra, men bare tålelig ok med tanke på den lave prisen. Har man ikke tenkt å bruke de pengene det koster for en skikkelig spiller, blir det jo å velge blant de rimelige alternativene. Men du har kanskje prøvd noe bedre i samme prisklasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.