Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar vs ENGL combo


Hjemmesnekker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny på forumet – dette er min første post. Ser ut som det er mye ok folk her inne, med atskillig kunnskap!

Skal kjøpe ny forsterker, fortrinnsvis en combo. Etter en del leting står valget mellom ENGL Screamer 50 (1x12") eller Blackstar Series One 45 (2x12").

Spiller primært cover-låter i gata Rolling Stones, Guns n` Roses, Queen mv.

Forsterkeren skal brukes både i band-sammenheng (øving/spillejobber) og hjemme i stua… Forsterkeren bør altså låte bra på lavt volum.

Har ingen intensjon om å kopiere tonen til overnevnte band, men ønsker allsidighet med både god clean og vreng.

Noen synspunkter? Eventuelt alternative comboer i prisklassen opp mot 15.000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg har ikke prøvd Engl Screamer - så jeg kan ikke komme med en direkte sammenlikning av de to, men vil i alle fall si at en mer allsidig amp en Blackstar ampen finner man knapt. Og med muligheten å trinnløst skru ned fra 45w til 4,5w er den veldig godt egnet også til stueøving.

Vil samtidig gi et hint om denne annonsen B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har också bara ägt en (eller faktiskt flera, om man ska vara korrekt) Engl Screamer av dessa två, så Blackstaren kan jag inte uttala mig om, men Screamern är allsidig och låter bra på låg volym. Du har förresten inte tänkt på att skaffa en Marshall istället? DSL 401 kanske? Sorry, bara en tanke. Välkommen hit ska du vara förresten :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.