Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

å bruke bærbar pc som studio..


v-amper

Anbefalte innlegg

hei eier en acer aspire 5738 zg som er nesten et år gammelet. er det mulig å kjøpe et lydkort å bruke det med maskina mi.. har null peiling på dette område så takker for svar. har hørt at viss ein bruker bærbare pcen til record så ryker den fort .. vet ikke om dette stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal, som både Askret og Castor sier, gå veldig bra med den maskina. Det eneste som kan by på problemer, er hvis man kjører 30+ spor samtidig med plugins, men det er ikke sikkert det heller er noe problem. Det eneste som evt. kan skje er at man får hakking/skraping under inn/avspilling pga. overbelastning i datatrafikken, men at det skal være skadelig for maskina? Aldri hørt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en på expert som sa det a dei ikkje tålte det. men etter erfaring så har ikke expert så mye peiling .. sendte inn en ødelagt pc med lader. fikk igjen pcen uten lader. ringte dei og dei hadde vist ikkje fått noko lader. (det var ikke akkurat om musikk, sorry)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke høre på en dritt expert har å si(Stort sett. Få med peil som jobber der). Og pc'en kan ikke bli ødelagt av det på noen som helst måte. Hvis den mot formodning skulle overopphetes har den en sikkerhetsfunksjon som gjør at den slår seg av før noe går skeis.

Off topic:

Angående expert;

Noen i klassen min på servicelektronikk hadde gått inn på expert å spurt om dem hadde trådløs nettverkskabel. Det var visst tomt, men dem skulle få det inn.

Samme gjelder forsåvidt elkjøp og. En kamerat spurte hvorfor de ikke hadde pc'er med AMD prosessorer. Nei, det var fordi AMD støtter jo ikke RAM.

Endret av Mortenolb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke tar helt av med plugins og antall spor, så går nok dette greit. Jeg kan tenke meg adskillig tyngre oppgaver som laptoper faktisk blir brukt til uten at de "går istykker" av den grunn. Du vil merke at den nærmer seg ytegrensen ved at lyden hakker, enten under innspilling eller avspilling etterpå.

Du trenger et eksternt lydkort.

Det som sitter i maskinen er ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke høre på en dritt expert har å si(Stort sett. Få med peil som jobber der). Og pc'en kan ikke bli ødelagt av det på noen som helst måte. Hvis den mot formodning skulle overopphetes har den en sikkerhetsfunksjon som gjør at den slår seg av før noe går skeis.

Off topic:

Angående expert;

Noen i klassen min på servicelektronikk hadde gått inn på expert å spurt om dem hadde trådløs nettverkskabel. Det var visst tomt, men dem skulle få det inn.

Samme gjelder forsåvidt elkjøp og. En kamerat spurte hvorfor de ikke hadde pc'er med AMD prosessorer. Nei, det var fordi AMD støtter jo ikke RAM.

Trådløse nettverkskabler er vriene å få tak i... imponert over at Expert tar de inn :lol:

Men ja, en går ikke på Elkjøp, Lefdal og Expert og spør mer avanserte spørsmål enn om det er Vista eller Windows 7 som følger med... evt. om det er Office 2007 som er siste office pakken.

Ikke for det, jeg har møtt folk med stålpeiling på pc'er på disse plassene, men det gikk mange år mellom de to. Kjenner jeg blir en smule irritert når de står bastante å påstår ting som vitterlig er nonsens selv om jeg gir til kjenne at jeg har rimelig god peiling på temaet de lyger om :angry:

Så sant du ikke tar helt av med plugins og antall spor, så går nok dette greit. Jeg kan tenke meg adskillig tyngre oppgaver som laptoper faktisk blir brukt til uten at de "går istykker" av den grunn. Du vil merke at den nærmer seg ytegrensen ved at lyden hakker, enten under innspilling eller avspilling etterpå.

Du trenger et eksternt lydkort.

Det som sitter i maskinen er ikke bra nok.

Dette stemmer ca. helt og holdent.

Ett tips dersom en begynner å slite kan være å legge på grunnrytmen uten noe fiksfakseri (compressor eller andre effekter fra sequenser programmet).

Dersom en har f.eks. tre VST spor og er fornøyd med det som er gjort, så kan en konvertere de som en audio fil og importere de. Dersom en ønsker å kunne endre noe i ettertid, så kan en lagre VST sporene som eget prosjekt og bare skifte ut audio sporene etter eget godtbefinnende.

Eksternt lydkort vil være helt nødvendig for innspillingen sin del, men i allefall på Cubase 4 og 5 (fullversjon), så kan en route lyden til det interne lydkortet i tillegg gjennom Control Room slik at en kan arbeide med litt etter-redigering uten å ha det eksterne lydkortet tilkoplet.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.