Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul Black Beauty


Dave_Murray

Anbefalte innlegg

Jeg har en liggende som jeg ikke bruker. Den på Finn ser kurant ut den. Gitaren er veldig stilig, synes jeg. Det er jo en helt vanlig Epi LP med en ekstra pickup og gull hardware, og du kan regne med at den holder helt normal "EPI- LP"- kvalitet, som stort sett er helt greit. Regn med at hardwaren kan få slitt av gullfargen over tid.

En "artig" mod på denne er å fjerne et tonepotmeter, og i stedet bruke det til å blande inn midtpickupen trinnløst. Da kobles den uavhengig av bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gitaren en liten stund nå, og jeg syns den er veldig god å spille på, pickupene låter overraskende bra til å være stock også, syns jeg. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er egentlig bare stemmeskruene, de virker litt lav-kvalitets, men det er ikke noe big deal :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt gitaren en liten stund nå, og jeg syns den er veldig god å spille på, pickupene låter overraskende bra til å være stock også, syns jeg. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er egentlig bare stemmeskruene, de virker litt lav-kvalitets, men det er ikke noe big deal :P

Jeg synes at stemmeskruene er sykt brae! Bedre enn på Gibsonen min, holder stemningen bedre og er mye mykere. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at stemmeskruene er sykt brae! Bedre enn på Gibsonen min, holder stemningen bedre og er mye mykere. :P

Gjelder dette uansett hva slags stemning det er på musikken eller? :lol:

Hvis det derimot er stemming du snakker om, så tviler jeg på at det er pga. stemmeskruene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt hundre ganger her på forumet, er det veldig sjelden at stemmeskruene på en gitar av nogenlunde kvalitet, er årsak til at en gitar ikke holder stemminga. Det kan evt. være på gitarer i 1000 kroners- klassen. I 99% av tilfellene er det nut, gamle strenger eller evt. en dårlig tremolo (i kombo?) som er årsaken. Den største forskjellen på forskjellige stemmeskruer er utvekslinga. Altså hvor mye "pålen" beveger seg i fht. hvor mye man skrur på skruehodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette uansett hva slags stemning det er på musikken eller? :lol:

Hvis det derimot er stemming du snakker om, så tviler jeg på at det er pga. stemmeskruene... :)

Ja, som alle vet skaper jo Gibson stemmeskruer dårlig stemning. :P

Er kanskje ikke helt sikker på om de holder stemmingen bedre enn Gibsonene, men de er dobbelt så myke ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regn med at hardwaren kan få slitt av gullfargen over tid.

Sant det, men det gjelder alle gitarer med gull-hardware. Pent lite gull igjen på broa til Gibson Les Paulen min..

Har også en sånn Epi Les Paul Custom liggende. Helt kurant gitar som har blitt lite brukt etter at jeg kjøpte Gibsonen for noen år siden, men jeg har ikke hjerte til å kvitte meg med den tongue.gif

For tiden er den satt opp med tykke strenger og stemt i H.

Synes mikkene i den er litt daffe, men det kan også være fordi denne gitaren kom med 300k potmetre istedetfor det mer vanlige 500k.

(og så liker jeg/er vant til mikker med litt mer ooomph..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.