Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge akustisk bassgitar


Anbefalte innlegg

Fantastisk. Jeg er mektig imponert. Det må være gøy å være så flink. Takk for at du delte dette med oss. Veldig fin tråd. Og vær stolt over det du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Genial løsning med stemmefestene! Fungerer sikkert glimrende, og utseendet blir jo veldig spesielt, da. Jeg likte det. Bassen ble jo fin, kan ikke se den er "skakk", men den er kanskje uvant fet over hoftene. Men- hvorfor ikke? Det er da ingen grunn til å lage noe som er helt likt det man kan kjøpe i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig prosjekt! Nydelig resultat! Jeg liker veldig godt slike prosjekter der ikke alt går som planlagt og man må finne nye løsninger. Det er lærerikt, og når sluttresultatet blir så bra som dette, så kan man gjerne si at problemene underveis var verdt det. Ikke bare har man et flott instrument, men også en erfaring man ikke kan kjøpe for penger eller lese seg til i en bok.

Gratulerer! Håper ditt neste prosjekt får en like flott byggetråd her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott! Ble det et bra instrument til slutt, eller?

Jeg synes det ble bra, særlig lyden som er kraftigere enn en del akustiske basser jeg har sett på. Litt høy strengehøyde foreløpig, tør ikke å ta den mer ned akkurat nå men det tenker jeg å gjøre etter hvert som den har stått og stabilisert seg litt. Og så er den temmelig tung, siden materialene er tykke og det er ganske mye av dem :rolleyes:

Men siden jeg ikke spiller bass kan jeg nok ikke uttale meg med stor sikkerhet - den skal snart prøvespilles av noen med mer peiling så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.