Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig el-gitar


Knewt

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er en bassist som har lyst å prøve meg litt på gitar. Jeg hadde egentlig en akustisk gitar, men den er så ødelagt at den ikke er spillbar. Jeg har derfor lyst å kjøpe meg en ny gitar. Da går jeg like gjerne for en el-gitar som en akustisk. Jeg ser for meg at jeg, i alle fall i begynnelsen, kan spille på bassforsterkeren. Har også nok av effekter å leke meg med.

Gitaren kan gjerne være brukt. Jeg setter ikke noen krav på hva jeg vil ha. Jeg kommer til å spille en del tung metal mest sannsynlig. Ser for meg en Ibanez av noe slag. Har kikket litt på Finn.

Noen som har noen tips? Tenkte på rundt 1500 kroner.

Hva med Ibanez GRGR-121EX?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I starten er det ofte vanlig å eksperimentere med strengetykkelser og stemminger, og da er det veldig greit med fast bro, hvertfall om man ikke tror man kommer til å bruke den uansett. Flytende bro alá Floyd er knall om man holder seg til én stemming/strengetykkelse og gidder å sette seg inn i hvordan man justerer den, men et helvete om man ikke gidder det da den må justeres hver gang noe forandres. (Ingen personlig erfaring, men de kommentarene som går igjen, og om man ikke bruker den er den jo bare i veien uansett).

Ellers ingen spesielle preferanser. Husker jeg prøvde en del billige Ibanez'er når jeg var nybegynner selv, og jeg tror jeg syntes alle var kurante i massevis, så den du nevner er sikkert duganes i massevis :)

Det eneste er at du som bassist kanskje vil foretrekke litt tjukkere halser (vet hvertfall at jeg gjør det), og da synes hvertfall jeg at shreddegitarene til Ibanez blir altfor tynne, så du burde jo helst fått kommet deg til en butikk og prøvd litt forskjellig (om så bare spille noen få akkorder, man merker fort om halsen funker eller ikke)

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ligge unna flytende stol er kanskje enekstra god ide hvis du sikterdeg inn på en rimelig Ibanez. De broene som sitter i de billigste, har ikke samme kvalitet som på de dyrere modellene. Kanskje ikke så rart, siden stolen koster det samme som en hel gitar i løs vekt. Nå betaler nok ikke Ibanez det samme for dem som det vi må, men likevel.

LTD og Schecter har jeg ikke enorm erfaring med, men de få jeg har klådd på såvidt det er på var helt kurante saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.