Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone EM-1 SB


Anbefalte innlegg

Lovet å legge ut bilder så snart gitaren var kommet, og det skal jeg holde. Informasjon om tiltaket og planer kommer i morgen da jeg har litt bedre tid :) Her er ihvertfall bildene. Igjen; Tusen takk, Gubbe!

dsc01464s.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

dsc01477v.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

dsc01475j.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

dsc01473m.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

dsc01470zj.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

dsc01466vs.jpg

By aslak1234 at 2010-09-17

Seymour Duncan-humbuckeren hadde jeg selv fra før, men den skal nok på gitaren uansett :)

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså:

I sommer fikk jeg spørsmål om jeg ville være med på å starte et avlastningsprogrammet for funksjonshemmet ungdom i kommunen vår, der vi skal fikse gitarer/trommer/forsterkere, osv. pga. dette er bra for dem da de føler at de får gjort nytte for seg :)

Det er en utdannet musiker som også kan mye om reparasjon av gitarer + meg som driver dette. Grunnen til at det ble startet var at de funksjonshemmet ungdom må ha et bedre tilbud på fritiden. Dette er da 4 timer annenhver onsdag, vi har fått et eget rom og har egentlig plenty med plass til å jobbe + at vi får litt penger av kommunen til å handle inn verktøy. Så langt har i et 4x10 kabinett, denne gitaren og en gitar til vi får om ikke lenge. Når denne gitaren er fikset vil den bli brukt på et rockeverksted for barneskolelever stefaren min, en kompis og jeg driver. Mange av elevene her har ikke egne instrumenter. Vi har drevet det i 2 år nå, men har ikke kommet i gang igjen i år, men skal starte veldig snart.

- Gitaren skal få nytt tremolosystem, da det mangler.

- Potmetere, jackinngang og litt annet diverse som mangler skal handles inn.

- Jeg har en SD Pearly Gates humbucker som skal i halsposisjon

- Jeg skal handle inn en "hot" humbucker som skal i broposisjon

- Det er frest ut til en single coil, men trengs litt mer fresing for å få plass

- Hardware skal forhåpentligvis være i gull :)

Jeg hadde tenkt å omlakkere gitaren, men frister lite da gitaren faktisk er ganske fin i lakken og mine kunnskaper om dette er ganske dårlige + at det kan bli vanskelig å gjøre for ungdommene. Ungdommene skal altså gjøre mest mulig, så eventuell lakkering får vi ta på sikt.

Vi startet avlastningsprogrammet onsdag 8. og neste gang er førstkommende onsdag. Vi har 3 ungdommer som skal være med. De virker som en utrolig trivelig gjeng og rimelig giret på å få gjort noe :) Derfor tror jeg dette blir veldig bra og at gitaren blir til stor glede for dem!

Tusen takk, Gubbe!

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstanden mellom midten av "studs" er 53 mm på gitaren. Har bare funnet Denne som er tøff, men vet ikke om den vil se bra ut på denne gitaren. Har også funnet denne , men er usikker på om den passer da avstanden her er 53,5 mm.

Noen som vet om disse vil passe eller har andre forslag? Fargen må helst være gull :)

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg får ikke lastet inn bilder før jeg får ny usb-kabel til mobilen :P

Vi jobbet en del forrige gang

- Fikk ut gamle studs

- Borret hull til de nye

Gubbe hadde naturligvis helt rett da han sa at Wilkinson-Tremoloen ikke kom til å passe. Personlig har jeg aldri brydd meg om tremolo, så vi fjernet "lommen" vibarmen skal sitte i. Altså blir tremoloen ubrukelig som tremolo, men jeg fant ingen annen løsning + at det ser ganske greit ut.

Kjøpte potmetere, pickup-switch og jack-socket i går. Det eneste jeg mangler av deler nå er gold tuners og rammer til pickupene.

Neste gang håper vi å nesten bli ferdige. Det som gjenstår er å montere delene vi har + banke inn nye studs, justere tremoloen litt, lodde pickuper og muligens litt mer.

Skal prøve å få bilder på plass som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da sitter tremoloen som et skudd :)

03112010116.jpg

By aslak1234 at 2010-11-03

Lodding av humbucker pga. en løs ledning

06102010080.jpg

By aslak1234 at 2010-11-03

Gitarkroppen + deler

03112010115.jpg

By aslak1234 at 2010-11-03

Går litt treigt siden vi kun driver på annenhver onsdag og vi har mange prosjekter. Lite verktøy har vi også, men det kommer seg :)

Neste gang skal vi frese ut til singlecoilen og da er det egentlig bare pickuprammer, deksel bakpå og gull stemmeskruer som mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Delene har kommet og mye er blitt installert. Gitaren står nå hjemme hos meg over julen for å loddes.

Fikk på strenger i dag, og må bare si at halsen er veldig, veldig lettspilt! Når gitaren er ferdig blir den på midlertidig utlån til en av ungdommene vi har på avlastningsprogrammet. Han kan virkelig spille og har bla. Mesa og Marshall amps :)

Bildene er tatt med mobil, ikke klag :P

19122010151.jpg

By aslak1234 at 2010-12-19

15122010150.jpg

By aslak1234 at 2010-12-19

15122010149.jpg

By aslak1234 at 2010-12-19

19122010153.jpg

By aslak1234 at 2010-12-19

19122010152.jpg

By aslak1234 at 2010-12-19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke frem bilder, men det kan uansett være lurt å lage dem litt mindre. En fjerdedel av størrelsen eller noe :P

Bildene skal da vises, enda de ble veeldig store :P Hadde ikke tid til noe annet, får kanskje tid til å fikse det etter jobb i morgen.

Castor: Takk for det :D Lydklipp kan komme når alle mikrofonene er satt inn og loddet skikkelig, det tar litt tid fordi det må freses ut litt til for å få plass til ledningene fra neckhumbuckeren under singlecoilen i midten.

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.