Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

jazzforsterker


joep

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Jeg håper noen kan gi meg litt råd om kjøp av forsterker. Jeg vet mer om musikk enn om utstyr... jeg har en Joe Pass Epiphone gitar, og leter etter en forsterker som passer jazz - dvs. uten masse innebygde effekter. Er det noen som vet noe om dette? Jeg vil gjerne finne en som kan brukes til små jobber med jazztrio på kaféer og lignende.

Hjelp mottas med takknemlighet! :)

Endret av joep
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ultimate jazz-forsterkeren er vel en Roland JC-120, men den er ikke spesielt transportvennlig...

Et alternativ kan være Henriksen Jazz-amp, men da er du fort oppe i 10 lapper: Godlyd

Hvis du ikke er allergisk mot transistor-amper kan en Vox VT-50 eller deromkring være fin (ligger vel på ca 3.000 ny, hvis du nøyer deg med en 30-watter er prisen ca 2.000). Det er en modelleringsforsterker, med veldig OK lyd (samt mer enn gode nok effekter, men de kan skrus av). Bør også nevnes at Vox'en har chorus+reverb, som vel er et must for dere jazzfolk ;)

Du sier ikke noe om budsjett, men siden du nevner kafé-jobber antar jeg at du vil ha noe som ikke krever fire sterke roadies for å flyttes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale en Music Man 410-HD.

Denne låter konge til jazz uansett åssen man vrir og vender på det. Er rund i toppen slik jazzgitarister gjerne vil ha.

To kanaler: en helt plain, og en med reverb og tremolo. Kanalene kan overstyres litt, men ikke i næreheten av metall.

Du kan godt få kjøpt min, fordi jeg har for mange amper og har ikke brukt for denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.