Web Analytics
Jump to content

Eastwood Airline Tuxedo

noobface
 Share

Recommended Posts

Hei!

Er trommeslager som også har startet å spille gitar. Har nå kost meg i snart et halvt år med min akustiske Ibanez F-300CW. Øver fast ca 1-2 timer om dagen og ønsker å kjøpe en elektrisk gitar. Har funnet ut at jeg vil kjøpe en god gitar med en gang i stedet for å starte halvveis billig og dårlig gitar som må byttes ut ganske raskt.

Leitet litt rundt på nettet etter forskjellige gitarer, da jeg kom over gitarer fra Eastwood: http://www.eastwoodguitars.com. Evig mange kule gitarer som har gått ut (digget vintage designet!) og med god kvalitet og lyd, etter å ha sett på tilbakemeldinger og hørt dem på youtube.Fant ut at det var Eastwood Airline Tuxedo jeg likte best (Eastwood Messenger var også evig rå!). Noen som har noen tilbakemeldinger om denne gitaren, har den eller har testet den?

Er det mage andre gitarer som har slikt design? Litt morsomt å ha en gitar som skiller seg litt ut;)

Finnes det noen forhandlere i Norge som selger den? Ellers noen tips om hvor jeg kan få den billig, og eventuelt noen som vet noe om toll, mva etc ved kjøp av gitar fra utlandet?

Kom også gjerne med noen tips om gode gitarer i samme prisklasse som skiller seg litt ut! :)

På forhånd takk!

Edited by noobface

Så klart har jeg sjekket ut Jack White før og etter jeg viste han hadde airline gitar. Lyden virker så utrolig stilig og samtidig unik etter min mening. Samtidig synes jeg designet er så tidløst og stilig! Dette blir nok mest sannsynlig min første el-gitar, evig digg;)

Airline 2P DLX er gitaren til Jack White, men han bruker original Airline gitar, noe som begynner å bli sjeldent. Elsker lyden fra den óg, men føler ikke den passer meg like godt som Tuxedoen. Skal høre med en musikkforretning i byen som selger Eastwood og om de eventuelt vil ta inn en Tuxedo for meg.

Noen som vet hvor lang tid frakten vil ta viss jeg bestiller den fra USA og må fortolles og sette på moms (ingen toll på musikkinstrumenter viss ikke jeg tar mye feil).

Cheers!

Så klart har jeg sjekket ut Jack White før og etter jeg viste han hadde airline gitar. Lyden virker så utrolig stilig og samtidig unik etter min mening. Samtidig synes jeg designet er så tidløst og stilig! Dette blir nok mest sannsynlig min første el-gitar, evig digg;)

Airline 2P DLX er gitaren til Jack White, men han bruker original Airline gitar, noe som begynner å bli sjeldent. Elsker lyden fra den óg, men føler ikke den passer meg like godt som Tuxedoen. Skal høre med en musikkforretning i byen som selger Eastwood og om de eventuelt vil ta inn en Tuxedo for meg.

Noen som vet hvor lang tid frakten vil ta viss jeg bestiller den fra USA og må fortolles og sette på moms (ingen toll på musikkinstrumenter viss ikke jeg tar mye feil).

Cheers!

Så et par originale Airliner på finn for litt siden, den ene var en 2P DLX, og den andre husker jeg ikke helt hva var, men det kan være verdt å sjekke ut :)

Selvfølgelig ha jeg sett etter originale Airline, men har ikke funnet verken på Finn eller ebay, no som er litt trist... Airline gitarer er fettnice!

Så forresten at en Airline Jetson var lagt ut på finn, lignende 2P DLX... får studere den litt nærmere;)

Edited by noobface