Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups på westone pantera x270?


Birkman

Anbefalte innlegg

Hallo

Har en god gammel Westone patera x275 fra midt 80 talls

http://www.westone.info/panterax275.html

Har vurdert å skifte pickuper i den til noe med mer trøkk i.

Hva vil jeg oppnå?: Mer trøkk/squeal. Muli skifte hele innmaten.

Bekymringer: Er det verdt å bytte eller beholde en slik gitar i original stand?

Noen som kan anbefale noen pickuper til denne type gitar? Seyor duncan, emg, dimarzio, andre?

Noen anbefalinger på elektronikk som står i stil med nye pickups, med flere valgmulighter. Boost kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent verdimessig er det lite å tape på en oppgradering. Eldre Westone ligger ikke veldig høyt i pris på bruktmarkedet.

"All innmaten" består av et potensiometer med push/pull bryter og en std 5-veis velger. Virker det, er det ingen grunn til å bytte det. Skal du ha boost eller aktive pickups som EMG må du ha plass til et 9-volt batteri i 'elektronikk-rommet' med mindre du skal frese i gitarens treverk osv.

DiMarzio og SD lager masse bra pickups for HSS "heavy" gitarer, men det koster penger. Du kan jo vurdere noe fra http://store.guitarfetish.com/GFS-Guitar-Pickups_c_7.html heller hvis du ikke er villig til å betale relativt mye for en oppgradering. To rail pickups i singelcoil format i kombinasjon med en litt 'heavy' humbucker burde vel gi deg mye 80-tall morro for pengene vil jeg tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gitaren din også H-S-S?

Isåfall vil jeg anbefale (dimarzio) pro track i neck og norton i bridge smile.gif

(I midten kan du f.eks ha en true velvet.)

Dette er en kombo som låter kuler og krutt!

Eventuelt kan du putte en air norton s i neck hvis du vil ha en litt "smooth'ere"/moderne sound..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gitaren din også H-S-S?

Isåfall vil jeg anbefale (dimarzio) pro track i neck og norton i bridge smile.gif

(I midten kan du f.eks ha en true velvet.)

Dette er en kombo som låter kuler og krutt!

Eventuelt kan du putte en air norton s i neck hvis du vil ha en litt "smooth'ere"/moderne sound..

Takk for tips. Ja det er H-S-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.