Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpt pedal, kjapt spørsmål...


The_Lobster

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg en Boss DS-2 når jeg var i Polen nettopp med skolen.

I manualen står det at enheten er på når det er en kabel plugget inn i input-porten. Enten det lyser eller ikke på led'en.

Spørsmålet mitt er da: det her må da være uhyre upraktisk; betyr det at jeg må plugge ut kabelen i begge ender etter bruk hver gang (fra gitaren og fra input på pedalen). Eller bruker den så og si ingen strøm med mindre jeg spiller, så jeg kan liksågodt la kabelen stå i?

Kjører på batteri, så litt kjipt hvis det skal gå hele tia...

Men det kan jo ikke være sånn? Hvis man da har en serie effekter, blir det jo et slit å plugge de ut og inn mellom hverandre hele tia... :P

Plis fortell meg at jeg har misforstått helt her... hehe..

Mvh,

Joachim F.

(ps: pedalen låter fett! :D (min første pedal.. *kremt*))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele pointet er som følger:

Inputjack'en på pedalen er en stereo hun-jack. De to inderste polene på den hunnen er da den innerste på monopluggen du plugger inn. Mellom disse to på hun'en går det en 9v spenning fra batteriet til pedalen. Så når du kobler ut kabelen, vil ikke pedalen skruseg på. Men det vil være en åpen kobling mellom polene på batteriet hele tia mens den er inne.

Dette er nok for at batteriet ikke skal kunne gå ut når du reiser hvis pedalen skulle blitt slått på. E enig i at det er litt vel upraktisk. Men alle pedlaer slik. Så det er nok flere grunner til det. De er jo ikke akkurat teite de som lager disse pedalene...

sÅ, for de som vil teste teroien min, kan de stappe en stereo-jack i input'en og se hvor mye liv de får...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, tror gitarer generelt var ganske billige... Men pedalene var ikke så ekstremt.

385 zlotys for min DS-2. Orker ikke regne ut i kr nå, men i norge koster den vel 750 ca. hos marios tror jeg...

Pass på å kom deg ut av hovedsentrumene... alt blir 20% billigere med en gang.. ;)

Mvh,

Joachim

Edit: ikke glem at du ikke får garanti, med mindre du kjøper noe med verdensgaranti (tror Fender har dette... sikkert andre også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke polen blitt medlem av EU? Da gjelder samme kjøpslov som i Norge, faktisk, og det finnes et eget organ som ivaretar folks interresser på det området, opprettet ganske nylig, men jeg klarer ikke huske hva det heter.

Uansett, hvem faen gidder krangle med en butikk i polen om en pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.