Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille inn gitar spm


Kossoff

Anbefalte innlegg

Tror kanskje du trenger drivere fra line 6 sin hjemmeside, som gjør at du kan velge å bruke Poden som "Primær inspillings enhet" på Windows kontrolpannel. Du kan jo selfølgelig prøve uten å laste ned drivere, men det er slik du gjør det på de litt mere "avanserte" podene.

Det er også et valg i Audacity der du velger inspillingsenhet, den må da også stå på POD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pocket Pod har ikke støtte for å fungere som et lydkort - du må bruke line out/direct out/phones og koble til line-in på datamaskinen lydkort. I windows må du så hente frem recording mixer eller "recording devices" som det heter i win7 og velge linje-inngangen som default recording device samt krysse av for "listen to this device" - har du f.eks et VIA basert lydkort har dette en egen mixer som kanskje er enklere å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interne lydkort er ikke mye å skryte av til musikkproduksjon, og særlig gjelder det bærbare. Et USB- lydkort av nesten hvilken som helst type sammen med Pocketpoden din vil gi deg langt bedre lyd. Jeg har et Behringerlydkort som fulgte med en mikser jeg kjøpte en gang i tiden. Kan ikke koste mer enn en hundrelapp eller noe slikt. Ute å gå i detaljer, det er en stor oppgradering av lyden. Jeg har faktisk tatt opp lyd med det kortet, og fakturert en kunde for flere timers jobbing med det til en tuselapp i timen. Fikk ingen klager på lydkvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil er det vell denne eller Denne du tenker på Castor? Usikker på hva lydkortet heter, men de som følger med der er vell det billigste man får vill jeg tro..

Edit:

Tror denne funker helt greit til å spille inn små greier. Er vell ikke et studio akuratt, men det blir vell noe lyd!

Endret av rukula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mikseren som jeg har er noe større, for å si det slik, men lydkortet ser ut som den på eksempel nummer to. Vet ikke hvor det er for øyeblikket, men har sett at de har solgt et lignende i "løs vekt". Når har jo Luthman overtatt Behringer i Skandinavia, og jeg vet ikke hva de har tenkt å forhandle av Behringer. Nå er det jo det samme hva som står på lydkortet, det finnes sikkert andre lignende kort som koster like lite. Lyden tipper jeg er omtrent lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.