Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tom Anderson gitar eller Brian Moore (erfaringer)?


Birkman

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Har bestemt meg for at jeg vil ha en high end gitar.

Jeg har ikke bestemt meg enda, men valget står mellom Tom Anderson drop top, Suhr pro eller Brian Moore

Ser noen tidligere tråder her angående Tom Andersen, men det begynner å bli en stund siden.

Er det noen som har erfaring med disse og da spesielt Brian Moore (liker tanken på innebygget midi)

Noen som har råd med tanke på hvilke pickuper på Tom Anderson man bør velge om man spiller heavy, hardrock, progrock?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse er gode gitarer som du helt sikkert kan få mye kvalitetstid sammen med.

Våger meg dog frempå og kaster enda en ball inn i ringen ;)

Det høres ut som om en Mayones gitar også kunne være noe for deg å vurdere.

Søk litt rundt på forumet her og se hva de som har kjøpt disse sier om dem.

Kan også fåes med midi - i tillegg til masse custom options.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde personlig valgt Suhr over TA, men et er vell bare smak og behag.

Liker pikcupene til Suhr bedre, og er fan av halsene.

Skal innom Godlyd til helga og teste et par av hver for å få en feeling av hvordan de kjennes ut.

Hvordan er halsene på suhr gitarene? Personlig liker jeg bedre flate (ala ibanez, jackson), kontra fender.

Antar at man kan få både og på TA og eller suhr? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde tre Brian Moore som importør hadde med seg til butikken jeg jobba i den gangen de ble tatt inn til Norge.

Synnes ikke de var på TA eller Suhr nivå.

Når det gjelder Suhr kontra TA er pickupene avgjørende for mange.

TA leverer kun med sine egne.

Går du for TA ville jeg valgt en H2+ eller H3 i bridge til hardere stilarter.

Både TA og Suhr er top notch når det gjelder byggekvalitet.

John Suhr og Tom Anderson er kompiser og deler perfeksjonistinnstillingen kan man si :)

Jeg har hatt 3 Anderson og endel Suhr, og for min del liker jeg Suhr veldig godt.

Liker pickupene deres bedre enn TA sine som kan være litt sterile, altså ganske Hi-FI top og klare.

Smakssak rett og slett.

Men skal du ha ren metal gitar bør du gå for en Suhr Modern, kan ikke tenke meg noe som slår den til det bruket.

Kjøpte meg en for litt siden og den er fantastisk.

Suhr og TA har et litt sånn studiogitarist/session ace rykte men Modern er ei rett frem killer rocke-øks :)

Suhr lager akurat den halsen du vil ha!

Har du en favoritthals kan han kopiere den og.

TA tror jeg kun tilbyr sine egne "backshapes" De fleste Anderson gitarer har en relativt tynn hals, noe jeg ikke er så glad i men.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har bestilt direkte fra TA eller suhr? Eller via norsk forhandler?

I utgangspunktet ønsker jeg å kjøpe fra en norsk forhandler, for å kunne teste og ha en plass å gå tilbake til. Det er vel godlyd som er de eneste forhandlere eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse er gode gitarer som du helt sikkert kan få mye kvalitetstid sammen med.

Våger meg dog frempå og kaster enda en ball inn i ringen ;)

Det høres ut som om en Mayones gitar også kunne være noe for deg å vurdere.

Søk litt rundt på forumet her og se hva de som har kjøpt disse sier om dem.

Kan også fåes med midi - i tillegg til masse custom options.

Utrolig fete mayones også, men jo flere valg jeg har jo vanskeligere å bestemme seg. ;(

Men definitivt verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har bestilt direkte fra TA eller suhr? Eller via norsk forhandler?

I utgangspunktet ønsker jeg å kjøpe fra en norsk forhandler, for å kunne teste og ha en plass å gå tilbake til. Det er vel godlyd som er de eneste forhandlere eller?

Alle mine Suhr gitarer er kjøpt enten fra Suhr forhandlere i USA eller brukt via sider som HRI eBay, The gear Page o.l

Godlyd er eneste norske forhandler, kjempebra butikk og service, har handla litt derfra men på gitarer kan de selvsagt ikke konkurere på pris med de amerikanske forhandlerne.

Jeg handler der det er billigst så derfor blir det USA for meg når jeg skal ha meg Suhr.

Kjøper du fra USA er det også mange gode å velge mellom, Har bra erfaringer med Indoor Storm, Matts Music og Tone Merchants.

TA har jeg bare kjøpt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godlyd har jo mange fine gitarer, så sett av nok tid til å prøve forskjellige. Kanskje du også finner noe du ikke hadde tenkt på, men som faller i smak. Selv er jeg veldig begeistret for Flaxwood'en min, men jeg har Liekki-modellen (P90-pickups) og det er vel ikke helt i metallgata. Voima-modellen er på tilbud nå, og kan være verdt et forsøk: Flaxwood Voima

Uansett, en Suhr er aldri feil, den heller... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra musikkstilene du beskriver ville jeg nok holde en knapp på Suhr. Modern er så nærme man kommer den ultimate metal gitaren for meg. Hadde Debris sin hatt SC i neck hadde jeg omkommet av GAS overdose. Heldighvis hadde han vett på å bestille HB, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått meg en suhr modern for noen uker siden som jeg er blitt veeeldig glad i. Jeg spiller ikke metal i bandet mitt(kun på fritiden, hehe), men gitaren er overraskende allsidig.

Hvis du liker flate halser så er modernprofilen ganske flat slik som ibanez, men ikke like tannpirkertynne. Jeg liker halsen veldig godt. Var nervøs for at den skulle bli for tynn, men det var den ikke. Prøv en i helgen og fortell hva du synes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått meg en suhr modern for noen uker siden som jeg er blitt veeeldig glad i. Jeg spiller ikke metal i bandet mitt(kun på fritiden, hehe), men gitaren er overraskende allsidig.

Hvis du liker flate halser så er modernprofilen ganske flat slik som ibanez, men ikke like tannpirkertynne. Jeg liker halsen veldig godt. Var nervøs for at den skulle bli for tynn, men det var den ikke. Prøv en i helgen og fortell hva du synes.

Ser de ikke har noen modern inne på godlyd, men de har denne: http://www.godlyd.no/default.asp?page=339&product=5189&p5189_v=1

ProM er etter alt jeg klarer å dømme basert på custom modern modellen.

Noen som har testa M4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.