Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til cubase5


Dag

Anbefalte innlegg

Hei!

Har begynt å leke meg litt med cubase5, og det fungerer overraskende bra..

Men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan gjøre om det jeg har lagd til en waw. eller mp3 fil..

Noen som har fasiten??

En annen ting jeg lurer på er når det gjelder vokalinspillinger, er det en plugin som er lur/bra å bruke, eller er det best å ta opp rett fra lydkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å eksportere til .wav eller .mp3 må du sette markørene (de små trekantene på "linjalen") over hele området du vil eksportere (sørg for at det markerte området mellom markørene er blått, er det rødt, har du satt markørene "baklengs", så da må du bytte om på dem) så trykker du file>export>audio mixdown og velger filtype der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vokal, er det greit å spille inn direkte fra lydkort for så å legge effekter o.l. etterpå. Det kan likevel føles mer behagelig å synge med effekter (eks. klang) når man synger inn, så det er også mulig, og det er heller ikke noe problem å forandre det etterpå. Likevel er det fort gjort å lene seg litt vel mye på effektene når man spiller inn med effekter. Det beste rådet jeg kan gi, er at du bør forske litt på det slik at du finner ut hva som funker best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.