Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Miks/instrumentering på et komp.


Anbefalte innlegg

Så da har jeg endelig fått motivasjon og tid til å starte ei ny innspilling. Er ferdig med kompet (kanskje), men vil gjerne ha tilbakemeldinger på miksen og instrumentering. Har prøvd å holde denne så nedpå som mulig ifht til instrumentering da jeg har en tendens til å lesse på med spor, og får et svare strev med å redigere/ta bort etterpå. Så hva mener dere? Noe som mangler? Burde miksen vært litt annerledes? Vet at det kanskje er litt kjedelig å høre på uten vokal. Er også klar over at miksen nok vil bli noe annerledes i det vokalen er ferdig lagt,men hvis noen gidder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger. Jeg har også sett for meg enten en krydder på slutten, eller et (flere) komp-spor for å fete opp mot slutten. Skal se det litt an etter vokalen er ferdig. Maskina mi er også litt begrenset på antall spor etter hvert, men jeg kan jo alltids mikse ned til et stereospor og legge videre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal fjerne orgelet, men derimot slippe det til litt mer i et break, et eller annet sted det passer, swelle opp, kjøre Leslie opp og ned, noe slikt. Ikke veldig originalt, men jeg synes orgelet gjør seg i helheten, og da bør du la "organisten" slippe til så vidt det er.

Ellers er dette veldig bra. Låter "ekte", ganske godt innenfor min indre sirkel av musikksmak, så jeg er kanskje ikke så kritisk. Føler meg litt på gyngende grunn når det gjelder å kritisere ditt gitarspill, men det er et par steder, sårlig på begynnelsen der timingen ikke var helt god.

Totalt sett så er dette fantastisk. Tenk at det går an å lage slikt hjemme.

Hørte på låta tre ganger på rappen, helt frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer mens jeg hører:

Kul gitarlyd. Åpningsriff minner meg om "Riff Raff". Orgelet høres bra ut spør du meg. Er trommene programmerte? Synes på en måte ikke de har riktig sound til riffinga og atmosfæren i låta.. Men det er kanskje bare meg. 3.20 har fin chordprogression. Tror den samme progressjonen blir brukt i Count of Tuscany av Dream Theater, veldig fint å høre på ihvertfall.

Overall, blir morsomt å høre dette med vokal, om det skjer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har no rett alle tre. Castor: Etter å ha hørt litt, hører jeg også at timinga, spesielt til å begynne med er litt ute. Bør nok rettes på. Jeg har spilt inn orgelet selv, men er ingen keyboardist, så det er grunnen til at det ikke er mer fremtredende. Jeg synes likevel det er en vital del av det lydbildet jeg ønsker å ha.

Kristoffer: Ja, trommene er programmerte (Addictive Drums) og jeg slet lenge med å finne en groove som funket på et vis, men den ble ikke sånn som jeg hadde sett for meg i hodet. - Aberet med å ikke ha et fantastisk band som gjør det du ber om, og ubegrenset tid i et profesjonelt lydstudio... :P

ErlendB: Ja, riffet er direkte inspirert av Riff Raff, i tillegg til Stage Dolls som svenni nevner. Denne låta ble i utgangspunktet skrevet da jeg var 19, og har gått igjennom flere faser siden den gang. Jeg føler at formen er der nå.

Uansett er og blir dette en hjemmeproduksjon på "dokumentasjonsbasis" i likhet med de andre demoene jeg har laget, med en langsiktig plan om å lage en mer profesjonell og påkostet produksjon en gang i framtida.

Takker ydmykt alle som hittil har kommet med konstruktiv kritikk og tilbakemeldinger. Det var akkurat det jeg var ute etter. (Ønsker gjerne flere! :) ) Skal jobbe med å få inn vokal og finpusse etterhvert som jeg har anledning, og det endelige resultat blir selvfølgelig postet her for "slakt"! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.