Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Reno Guitar Techology


Ace Frehley

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en veldig billig el-gitar i 2004 av merke "Reno Guitar Technology", men jeg finner ingen informasjon om disse gitarene på nettet (google). Det er en les paul double cut kopi med bolt-on hals i en grå-grønn farge. Jeg husker at denne var i em nordic katalogen med Steve Morse på fronten, men denne katalogen har jeg ikke lengre (tydeligvis).

Det virker som at de bare lager ukuleler (det finnes en ganske ny reklame for chess tror jeg med en fyr som spiller på en av disse ukulelene, jeg har en selv) og akustiske gitarer i dag i følge em nordic sine nettsider.

Noen som har mer informasjon om disse gitarene? evt. den katalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

renov.jpg

he he, her har du hele Reno utvalget anno 2004. Regner med det er en GLD2 du har ??

Jeg beklager at det ikke er svært spesifiserte speccs, men treverk...hmm..natowood er en gjenganger, eller mahogny.

Tingen var at det ble solgt ganske mange slike gitarer i en overgang, litt før "de store" ble flinke til å lage sine egne rimelige Kina varer.

I det store og det hele har Reno navnet vært helt ok ting til veldig lave priser, el. gitarene har vært mye brukt i "start pakker" og svært få er returnert.

Per i dag er Ukuleler det store med Reno navn på. Og det er en veldig mengde med slike som er sendt ut i markedet.

Håper dette var til litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan den sunburst strat'en er lakkert ville jeg tippet kryssfinér, eventuelt stavlimet basswood (e.l.) med bladfinér på toppen. Gitaren er jo lakkert slik for å skjule "endeveden". Mahogny er det garantert ikke i noen av de gitarene. (kanskje med unntak av halsen på DC modellen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*BILDE*

he he, her har du hele Reno utvalget anno 2004. Regner med det er en GLD2 du har ??

Jeg beklager at det ikke er svært spesifiserte speccs, men treverk...hmm..natowood er en gjenganger, eller mahogny.

Tingen var at det ble solgt ganske mange slike gitarer i en overgang, litt før "de store" ble flinke til å lage sine egne rimelige Kina varer.

I det store og det hele har Reno navnet vært helt ok ting til veldig lave priser, el. gitarene har vært mye brukt i "start pakker" og svært få er returnert.

Per i dag er Ukuleler det store med Reno navn på. Og det er en veldig mengde med slike som er sendt ut i markedet.

Håper dette var til litt hjelp.

wow, det var akkurat den katalogen jeg lette etter. GLD2 ja. Det var min første el-gitar, så jeg har beholdt den. Nå i det siste har jeg vurdert å oppgradere den litt, og da ville jeg se om noen visste noe mer om disse. Nato wood er et nytt ord for meg, men etter litt lesing på wiki viser det seg at dette blir mye brukt i billige kina-gitarer. Mahogny er vel for dyrt for en gitar til 1995 kr :P . Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...
Den 14.9.2010 at 19.09, Ace Frehley skrev:

wow, det var akkurat den katalogen jeg lette etter. GLD2 ja. Det var min første el-gitar, så jeg har beholdt den. Nå i det siste har jeg vurdert å oppgradere den litt, og da ville jeg se om noen visste noe mer om disse. Nato wood er et nytt ord for meg, men etter litt lesing på wiki viser det seg at dette blir mye brukt i billige kina-gitarer. Mahogny er vel for dyrt for en gitar til 1995 kr :P . Takk for hjelpen!

Hei

Har du fremdeles katalogen tilgjengelig ??

Ønsker mer info om denne på bildet.Kroppen er i maghogni og hansen fremdeles rett og fin.Grei gitar å spille på og helt 100% ved inntoning.

Reno LP.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Velkommen til forumet. Hvis du holder musepekeren over boksen til venstre for innlegget, vil du se hvor lenge siden det er siden de som postet har vært logget inn. I dette tilfellet snakker vi om 2011, så jeg tviler på at du får svar på forespørselen, for å være ærlig. Du finner jo en epostadresse der, du kan jo forsøke å kontakte vedkommende med den.
 

Jeg har heller ikke noe veldig mye informasjon å komme med om gitaren din. Har aldri hatt hendene på en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.