Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Første innspilte låt fra bandet


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Japp. Da var tiden inne for å få ut noe musikk fra bandet jeg spiller i.

Men dere må være obs på at dette er SVÆRT forskjellig fra det jeg selv legger ut av egen musikk.

Anyways, here it comes!

Tidsfordriv @ Myspace

Sangen er produsert av Daniel Eriksen (som har vært lydtekniker for bla. The Wombats), og spilt inn på Huset sitt studio i Alta.

Gitarlydene kommer fra en dritdelig Marshall Plexi klone gjennom et Orange 212 kab, og en ukjent Marshall klone 212/210 kombo.

Så kjør på med konstruktiv kritikk, men husk at jeg har ingenting med miksingen å gjøre..

Hilsen Vetle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig: D

Mixinga og masteringen kunne ha vert litt bedre. lyden høres litt "Liten" ut. Men det er sånn som kommer etter hvert når du har jobbet litt med det.

Det hadde også vert litt kult med litt Paning på noen av sporene. (Ser at du ikke har noe med det å gjøre, men det er det eneste jeg har å pirke på) Kul sang og bra spillt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig: D

Mixinga og masteringen kunne ha vert litt bedre. lyden høres litt "Liten" ut. Men det er sånn som kommer etter hvert når du har jobbet litt med det.

Det hadde også vert litt kult med litt Paning på noen av sporene. (Ser at du ikke har noe med det å gjøre, men det er det eneste jeg har å pirke på) Kul sang og bra spillt!

Husk at Myspace har komprimert lyden ihjel, lyden er "bedre" i MP3 format.

Det er også paning av gitarsporene, hardt høyre og venstre, samt quad-tracking på refrengene. :)

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.