Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hei, skal ha gitar


Goberg

Anbefalte innlegg

Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en bc rich platinum warlock. Har en slik selv og den passer perfekt til å spille metal. Veldig lettspilt og god hals. Da får du også bc rich humbuckere og de er det skikkelig lyd i. Du får den ny for rundt 3000 sikkert.

Skal du ha en liten forsterker så trenger du en effektboks for å få riktige lyden. da anbefaler jeg Zoom tm01 - tri-metal boks. Helt utrolig bra distortion til metal.

bc rich warlock vile nok jeg også tatt. Gode å spille på, billige og ser jævlig kule ut(synes i hvert fall jeg). platinum warlocken koster rundt 4000 ny hvis jeg husker rett. Den har et ganske ubruklig tremolo system som du (etter min mening) klarer deg bedre uten. BC rich sine humbuckere er egentlig ikke noe å skryte av..

Jeg ville gått for en bronze warlock. Den er dritbillig (2000 eller noe sånt) og den har stop bar i steden for vintage tremolo, noe som gjør at den holder stemminga bedre. Så ville jeg bytta ut bridge pickupen med noe skikkelig bra, for eksempel en emg 81 eller en dimarzio drop-zone (dette er bare eksempler, det finnes utallige gode pickups å velge mellom)

Spiller du metal og har en god bridge pickup trenger du ikke tenke på neck pickupen (jeg har de ikke koblet til en gang på mine gitarer..)

Synes du av en eller annen grunn at bc rich lager stygge gitarer, er jackson/ibanez/dean gode anternaltiver. Uansett hva du gjør, gå for en gitar med humbuckere. Ellers er gitaren nermest ubruklig til metal.

Når det gjelder forsterker anbefaler jeg at du tar med deg gitaren din og prøver. De fleste forsterkere låter veldig forskjellig med forskjellige gitarer. Jeg har hørt mye bra om de roland cube forsterkerene. Hold deg unna billige peavey og marshall forsterkere. Gamle marshall valvestate er bra, men de nye suger.

De fleste små forsterkere har ikke nok trøkk for meg. Hvis du er enig anbefaler jeg at du kjøper en tri-metal eller den nye boksen til boss (har ikke prøvd den, men hørt rykter om at den skal være bra) Det er også ndre merker som lager sånne bokser (bl.a digitech har nettop kommet med en som skje være bra) prøv så mange som mulig før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 7 months later...

argh!! Du må jo selvfølgelig ikke kjøpe Cube 15... av en eller annen grunn har den ikke verken reverb eller alle de forskjellige mods'ene som den mindre Micro Cube har..... Micro Cube og Cube 30 bruker samma kontrollere, mens Cube 15 har en egen.... Micro Cuben er den du skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.