Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hei, skal ha gitar


Goberg

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er ny her :D

Jeg har fåreløbig klart meg med en akkustisk gitar, men nå er det på tide med en e-gitar, skal spille for det meste metal.

Jeg har et budskjett på 7000-8000,- og har tenkt til å kjøpe gitar, forsterker og diversa andre ting for det, f.eks kabel, bag, stativ, reim mm.

har tenkt til å gå for en mellomklasse gitar og en litt billigere forsterker, her er det jeg tenker på:

- Gitar: Jackson Dinky DK2FS (velger denne fordi jeg har en kamerat som er veldig fornøyd med denne typen, og den passer vistnok fint til heavy musikk)

- Forsterker: Roland Cube 15 (velger denne først og fremst fordi den er billig. har en kamerat som har cube 30, så cube 15 er vell ikke så veldig forskjellig fra den?)

- Bag, Kabler, Stativ og Reim finner jeg i butikken.

Som sagt kan jeg ikke gå over en pris på 8000,- her.

Noen som har forslag til forbedringer, er ganske gira på gitaren jeg har valgt så det blir nok den uansett, men forsterkeren er jeg litt usikker på. noen som vet om noen litt byrere, ca 1500 - 2000,-

Forslag mottas med takk :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

enig med begge over her !!

bortsett fra at jeg hadde kjøpt Vox Pathfinder10 forsterkeren

Den koster det samme omtrent, men har en mye finere cleanlyd.

gromle lyd kan lages med effekter!

Fender er forresten ikke så dårlig alternativ !

Når det gjelder gitar så vil du nok merke etterhvert at jeg har en forkjærlighet for DEAN gitarer. Vil påstå at den er bedre enn Dinky'en, selv om DK2FS er en veldig bra gitar.

Den har det som trengs til heavy og lead spilling.

Rask hals, lett som bare det + den firestorm knotten(tror det var det den het) hadde sansen for den !! en sånn high output sak !!

Men som sagt, Dean er kulere, bedre like billig rett og slett en helt suveren gitar !!

Sjekk ut Dean ML, Dean Z, Dean Caddy, skulle ligge i den prisklassen du er ute etter !!

Vox Pathfinder ca. 1000 lappen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en bc rich platinum warlock. Har en slik selv og den passer perfekt til å spille metal. Veldig lettspilt og god hals. Da får du også bc rich humbuckere og de er det skikkelig lyd i. Du får den ny for rundt 3000 sikkert.

Skal du ha en liten forsterker så trenger du en effektboks for å få riktige lyden. da anbefaler jeg Zoom tm01 - tri-metal boks. Helt utrolig bra distortion til metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som solgte sin Warlock i bytte mot en Fender fordi Fenderen er mer allsidig, spiller metal jeg og, bare med en fendre fat-strat, så det ville jeg ha valgt, også fordi du får mye fetere lyd ut av en Fender Pickup, etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbuckere definitivt ja !!

BC Rich er billig og bra det bortsett fra at jeg personlig ikke liker Warlock formen, kanskje en Kerry King V gitar, den er kul ! ikke så dyr heller tror jeg....... ca. 3000,00

Dere får rette meg hvis det er feil !

...........................................................eller DEAN ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.