Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

EHX Micro POG vs T-Rex Octavius


Robin Skog

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter en oktavpedal, og etter litt research står det nå mellom EHX Micro POG og T-Rex Octavius. Hva ville DU valgt?

Hvis det er noen som selger en av disse, så ta gjerne kontakt (:

Ellers er det disse som står på innkjøpslista:

T-Rex Mudhoney

T-Rex RoomMate

Ernie Ball JR

Vintage Boss TW-1.

Noen som har erfaringer med noen av disse?

På forhånd takk!

Robin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet T-rex'en, men etter hva jeg kan høre på

høres den ganske lik ut som MicroPogen.

Jeg er strålende fornøyd med MicroPogen min, men kunne tenkt meg en POG2 :)

T-rexen har jo en boost funksjon i tillegg som micropogen ikke har, men jeg ville ikke gitt $100 ekstra for den funksjonen.

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudhoney er en fantastisk overdrive, iallfall sammen med min HotRod DeVille clean..

Kan også brukes hvis du er ute etter ganske så heftig vreng.

Nå er det jo kommet en ny Mudhoney, de sier samme lyden, men bare at nå får du to i en! Og selvfølgelig en del dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke testet T-rex'en, men etter hva jeg kan høre på

høres den ganske lik ut som MicroPogen.

Jeg er strålende fornøyd med MicroPogen min, men kunne tenkt meg en POG2 :)

T-rexen har jo en boost funksjon i tillegg som micropogen ikke har, men jeg ville ikke gitt $100 ekstra for den funksjonen.

Har sett litt på de videoene, og det høres rimelig likt ut. Tror det er flere som har kjøpt Micro POG-en, så den bør være et trygt valg. Hvis du har tenkt å kjøpe deg en POG2, så har du med en gang en kjøper av din Micro POG. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mudhoney er en fantastisk overdrive, iallfall sammen med min HotRod DeVille clean..

Kan også brukes hvis du er ute etter ganske så heftig vreng.

Nå er det jo kommet en ny Mudhoney, de sier samme lyden, men bare at nå får du to i en! Og selvfølgelig en del dyrere..

Ser at det er folk som har opptil 3-4 overdrivepedaler! Kombinerer de dem, eller? Vil min MXR GT-OD funke godt sammen med Mudhoney'en? Har hørt at du får en ganske varm lyd fra Mudhoney, og det trenger jeg egentlig... Mudhoney II er jo utrolig fristende, men siden den er en såpass mye forbedret versjon av Mudhoney I vil nok v1 falle rimelig mye ned i pris! Tror nok jeg har kjøpt min siste pedal ny fra butikken:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex Alberta og Mudhoney f.eks kan fint brukes sammen, helt topp det.

Ellers er det nok en helt vanlig misforståelse at hvis man har 15 pedaler på brettet så må alle brukes samtidig..

Nei, hver til sitt bruk, og jo flere jo bedre!

Hvordan den MXR'en vil funke aner jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er best vet jeg jo ikke, men jeg kan jo nevne at jeg har en RoomMate og i motsetning til Ataxia er jeg svært fornøyd med den :)

Den er jo ganske enkel, og det er begrenset med innstillingsmuligheter, men til mitt bruk er den glimrende, og jeg har ingen planer om å bytte den ut.

Edit: det har vel kommet en ny versjon nå, og den har jeg ingen erfaring med.

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy Grail Plus er fin ja. Men vanlig Holy Grail er litt kjip, for man kan ikke justere reverbtiden, og den er aaaltfor lang!

HÆ? man kan justere like mye på en vanlig Holy Grail som man kan på en Fender Deluxe Reverb :) det holder for meg i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.